Ajánlatot tett a kormány a Budapest Airport Zrt. megvételére a héten – írja a Bloomberg információi alapján a napi.hu.
A hírügynökség értesülései szerint az ajánlat a piaci ár alatt volt, a hasonló, mostanában kötött megállapodásokhoz mérve. Az egyik forrás erre példaként Sydney repülőterét említette, amely júliusban kapott egy ajánlatot a 2019-es EBITDA-ja 22-szeresére, ami a cég profitabilitásának a mértéke. Tavaly a Budapest Airport 38 millió eurós EBITDA-t és 110 millió eurós éves veszteséget ért el. A várakozások szerint a működése a járvány előtti szintre 2023-ra térhet vissza.
A többségi tulajdonos, a német AviAliance nem kívánta kommentálnita a portál értesülését, míg a kormány nem reagált.
Egy hónapja Palkovics László innovációs és technológiai miniszter azt mondta: nemcsak tulajdonrészt kíván a kormány szerezni, hanem azt akarja, hogy ismét többségében magyar tulajdonosa legyen a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérnek. Hozzátette, tárgyalásos megoldásra törekednek, de a koncessziós szerződésben vállaltakat mindenkinek be kell tartania. "Ha nem tudja vagy nem akarja betartani, akkor viszont változtatni kell. Mi készek vagyunk a helyzet rendezésére" – jelentette ki a tárcavezető.
A Budapest Airport tulajdonosai nemrég közleményben utaltak arra, hogy nem akarják eladni a céget.
A reptér privatizációja 2005-ben kezdődött és a magyar kormány 2011-ben adta el a maradék részesedését is a reptérben. A koncessziós megállapodás 2080-ig tart.