eur:
392.6
usd:
362.16
bux:
72132.83
2024. július 7. vasárnap Apollónia
György László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára a Business and Finance Summit 2019 konferencián a Sofitel Budapest Chain Bridge Hotelben 2019. szeptember 12-én.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Készül a harmadik állami bértámogatási csomag

Nagy dobás lesz benne - mondta sokat sejtetően György László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára egy konferencián.

Jön a 3.0-ás verziója a munkahely-védelmi bértámogatásnak, ami természetes, hogy így alakult, minden héten egyeztetünk az érdekképviseletekkel, az itt kapott javaslatokat pedig megfontoljuk és lehetőség szerint beillesztjük a támogatási tervbe - mondta György László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára a Portfolio és a Magyar Gépjárműipari Egyesület közös járműipari online konferenciáján. Részleteket azonban nem árult el, csak annyit, hogy nagy dobás is lesz benne.

Az államtitkár előadásában elhangzott az is, hogy jelenleg a gazdaságvédelmi akcióterv második fázisában vagyunk, amely már munkahelyek védelme mellett a létesítésüket is előtérbe helyezi. Az első fázisban György László szerint a gyors levegőhöz jutás volt a cél. Az államtitkár úgy fogalmazott, hogy

"2020 és 2022 között 5 fő területen 9200 milliárd forint értékben avatkozunk be a gazdaságba, ami a GDP 18-20 százalékát teszi ki."

Az eddig említett szempontok mellett a harmadik fő cél a kiemelt ágazatok - mint a turizmus, a vendéglátás, élelmiszeripar, egészségipar, kreatívipar - megerősítése, és az új, a jövő munkahelyeit adó ágazatok támogatása. Utóbbiak között említette az önvezető autózást, a hidrogén alapú gazdaságot, az adatipart, a mesterséges intelligencia kutatásokat. Az államtitkár szerint a negyedik fő cél, hogy a vállalkozások relatíve olcsó finanszírozáshoz jussanak a munkahelyek megtartása érdekében. Az ötödik pedig a családok és nyugdíjasok védelme.

Beszámolt arról, hogy mindent összeszedve eddig valamivel több mint egymillió magyar támogatásához járult hozzá a gazdaságvédelmi akcióterv.

A munkahelyteremtő támogatásokkal összesen 74 ezer munkavállalót tudnak visszasegíteni a munkaerő-piacra. A munkahelyvédelmi bértámogatást igénylők zöme mikro- és kisvállalkozás, a legtöbben Budapesten, Pest megyében és Fejér megyében veszik igénybe. Ágazati bontás szerint legnagyobb arányban feldolgozóipari cégek igénylik a támogatást - mondta György László.

A versenyképességnövelő támogatásra 122 milliárdos igény érkezett, a legtöbben az élelmiszeriparból pályáztak. Földrajzi bontásban nézve itt is Budapest és Pest megye a legaktívabb.

A járműipar helyzetére áttérve az államtitkár ismertette, hogy az EU-ban a járműipar teljesítménye márciusban több mint 30 százalékkal zuhant. Ezzel szemben Magyarországon "csak" 19,8 százalékos visszaesés volt. Az európai autógyárak átlagosan 29 napig álltak, nálunk 22 nap szünet után indultak újra.

"A veszélyeztetett munkahelyek aránya a járműipari leállások miatt Magyarországon 30 ezer fő,

de ha azt vesszük, hogy a feldolgozóiparban eddig 41 ezren részesültek munkahelyvédelmi bértámogatásban, akkor reméljük, hogy mindenki hozzáfért a támogatáshoz, akinek erre szüksége volt" - mondta György László.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.08. hétfő, 18:00
Lakatos Júlia
a Méltányosság Politikaelemző Központ stratégiai igazgatója
Meglepő felmérés készült az elektromos autókról: az amerikaiak fele visszacserélné őket robbanómotorosra

Meglepő felmérés készült az elektromos autókról: az amerikaiak fele visszacserélné őket robbanómotorosra

Megjelent a McKinsey legfrissebb autóipari trendekre vonatkozó globális fogyasztói felmérése, amelyben több izgalmas megállapítás is található. Természetesen az anyag gerincét az elektromos autózás teszi ki, erre vonatkozik a legtöbb kérdés, és az látszik, hogy a fogyasztók egyre nagyobb hajlandóságot mutatnak az elektromos autók vásárlására, de többek között a töltéssel és a költségekkel kapcsolatos vélt vagy valós aggályok továbbra is komoly korlátot jelentenek. A felmérés ezen felül megállapítja azt is, hogy globálisan az EV-tulajok 29 százaléka akar visszaváltani belső égésű motoros autóra, míg az USA-ban ez az arány közelíti az 50 százalékot.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×