Komoly, többmilliós veszteségeket kénytelen elkönyvelni az autósiskolák - különösen azok, amelyek még az elméleti képzések online megszervezését sem tudták megoldani -, mivel az oktatás márciusi leállítása óta gyakorlatilag nincs bevételük. Költségeik annál inkább, mivel a tantermek, tanpályák bérleti díjait továbbra is fizetniük kellett - írta körképében a Világgazdaság. Az oktatók egy része ráadásul vállalkozóként dolgozott, ám az adókönnyítésekből eddig kimaradtak. Ezért sokan az áru- és teherfuvarozásban próbáltak szerencsét.
Március 18. óta senki sem szerezhetett jogosítványt, noha sokan már elvégezték online az elméleti képzést.
Sokan azonban a beiratkozást is halasztották: a lapnak a budapesti Gyorsjogsi Autósiskola vezetője, Hartman Sándor arról beszélt, hogy nagyjából a harmadára esett vissza a jelentkezők száma a veszélyhelyzet bejelentése óta: korábban átlagosan háromszáz tanuló iratkozott be az iskolába havonta, áprilisban azonban csak száz.
Böröcz Mátyás, a Magyar Autósiskolák Szövetségének elnöke a Világgazdaságnak elmondta: arra kérték a kormányt, hogy a gazdasági mentőcsomag taxisokra vonatkozó jogosultságait terjesszék ki az autósiskolák oktatóira is, közülük ugyanis sokan vállalkozók. Erre azonban eddig nem került sor. Az elnök szerint – főként vidéken – lassan kezd újra elindulni az élet, és a szigorú egészségügyi útmutatások mellett folytatódik a gyakorlati oktatás. Az is nehezítette az újraindulást, hogy nem lehetett tudni az első vizsgaidőpontokat, a tanulók és az oktatók nem tudták, mikorra kell felkészülniük.
Az egész piac az Innovációs és Technológiai Minisztérium lépésére várt, amely kedden bejelentette: május 6-tól Budapest és Pest megye kivételével újraindulhatnak az országban a közlekedési vizsgák, és az első vizsgákat már jövő hétre megszervezhetik az intézmények.