Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Nyitókép: Pixabay

Nyakunkon egy fontos határidő, nagyon nem éri meg kicsúszni belőle

Az új kgfb-szerződéssel rendelkezőnek február végéig el kell juttatniuk az esedékes díjrészleteket régi vagy új biztosítójukhoz – hívta fel a figyelmet az InfoRádióban a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) kommunikációs vezetője.

A február 29-i határidő azokra vonatkozik, akik január 1-jével kötötték meg a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződésüket, vagyis leginkább azok, akik a novemberi kampányidőszakban váltottak biztosítót – fogalmazott Lambert Gábor. Nekik jövő szombat éjfélig kell eljuttatniuk az esedékes díjrészletet a régi, vagy új biztosítójukhoz.

A szakember tájékoztatása alapján tavaly év végével 141 ezer 836 darab gépjármű szerződése szűnt meg, ezen belül 64 ezer magánszemély által üzemben tartott személyautó szerződését törölték, akikre az a közelgő terminus vonatkozik.

Amennyiben valaki kicsúszik a határidőből,

a hiányzó időszakra fedezetlenségi díjat kell fizetnie,

ami naponta 510-1140 forint között változhat a gépjármű teljesítményétől függően. A Mabisz kommunikációs vezetője arra is felhívta a figyelmet:

attól, hogy egy jármű (hosszabb ideig) nincs használatban, a tulajdonos még nem mentesül a törvény szerinti biztosítási kötelezettség alól,

vagyis ilyenkor érdemes a közlekedési hatóságnál ideiglenesen kivonatni a forgalomból az autót.

Egyébiránt, a 2018-as adatok szerint a magyar gépjárművek 1,6 százaléka nem rendelkezett biztosítással, ami nagyjából 84 ezer autót takar, ami összehasonlításban átlag alatti Európában, ahol összességében nagyjából 11 millióra tehető a biztosítás nélkül futó autók száma, azaz több mint 3 százalékos az arányszám.

Legjobban Németország áll, 0,01 százalékkal, míg a másik véglet Portugália, ahol minden harmadik, negyedik koccanásnál gyanítható, hogy nem tud majd az érintett sofőr érvényes kötelező biztosítást felmutatni – ismertette a szakember. A mediterrán országokban általánosságban is érvénes, hogy magas az arány, és a 6 százalékot is meghaladhatja, de Románia is megközelíti ezt az arányszámot. A szomszédok közül Szerbiában, Szlovéniában, Ausztriában jobb a helyzet, Szlovákiában hasonló, mint Magyarországon, míg Ukrajnában minden 10 gépjárműnél fedezhető fel, hogy nem rendelkezik kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Mi történt Lewis Hamiltonnal? Dobogóra sem ért fel a legenda, csalódást keltő szezont zárt a Ferrari
2025, F1-évértékelő

Mi történt Lewis Hamiltonnal? Dobogóra sem ért fel a legenda, csalódást keltő szezont zárt a Ferrari

A pesszimistább várakozásokat is alulmúlta az idei Forma–1-es szezonban a Ferrari: az olasz csapat szurkolóinak Lewis Hamilton sanghaji sprintgyőzelmével és Charles Leclerc néhány dobogós helyezésével kellett beérniük. Az olasz istálló a negyedik helyen zárta a konstruktőrök csatáját. Vámosi Péter, a Motorsportol.hu főszerkesztője azon sem lepődne meg, ha 2027-ben teljesen új pilótafelállással kísérletezne a a Ferrari.

Háború, halál, béke – Ilyen volt a világ 2025-ben

2025-ben egy hosszú ideje óta tartó háborút sikerült befagyasztani, egy másik azonban – a béketervek ellenére – még a fegyverszünetig sem jutott. Körképünkben nem csak a világpolitikát meghatározó fegyveres konfliktusokat, de az év más fontos nemzetközi történéseit is áttekintjük.
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×