eur:
393.14
usd:
363.63
bux:
72351.87
2024. július 4. csütörtök Ulrik

Mégsem fejleszt katonai űrhajót a Boeing

Váratlanul lépett vissza a Kísérleti Űrrepülő Programból az amerikai óriásvállalat, pedig még 150 millió dolláros támogatást is kapott a fejlesztésekre.

A Boeing azonnali hatállyal leállította az úgynevezett Phantom Expressz programját, amely egy kisebb műholdakat szállítani képes katonai űrhajó lett volna, ha elkészül – írja a Spaceflight Now híre alapján a 24.hu. Ez eredetileg egy katonai célokra használható, újrahasznosítható, olcsó műhold pályára állításra képes űrrepülőgép lett volna, amelyet az Egyesült Államok Védelmi Minisztériumának kutatásokért felelős részlege, a DARPA rendelt meg az óriásvállalattól a Kísérleti Űrrepülő Program (Experimental Spaceplane Program) keretében 2017-ben.

A Boeing döntésével az egész Kísérleti Űrrepülő Program véget ér.

A program, ami XS-1 néven is futott, 2013-ban indult, és a célja az volt, hogy katonai és kereskedelmi űrrepülésre alkalmas járműveket fejlesszen ki, az eredeti elképzelés a Space Shuttle-ökhöz hasonló gépekről szólt.

Keveset tudni arról, hogy a Boeing miért döntött így, a Spaceflight Now által idézett sajtófelelős szerint a vállalat más űrkutatási programjai felé szeretné csoportosítani a pénzét és az erőforrásait.

Címlapról ajánljuk

Lapértesülés: a Schadl-ügy egyik tanúja vesztette életét az Árpád hídi tragédiában

B. Ervin a Suzukiban ült, hírek szerint az élettársával, mindketten azonnal meghaltak. A férfit korábban Schadl György biztatta arra, hogy pályázzon végrehajtónak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.05. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Meglepő fordulat a boltokban: a tarolnak saját márkás termékek

Meglepő fordulat a boltokban: a tarolnak saját márkás termékek

Az elmúlt hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem közös, nagymintás felmérést végzett, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről. Az eredmények megszülettek: több mint 10 ezer válaszadó szerint a saját márkás termékek ma már nem csupán olcsóbb alternatívát jelentenek a fogyasztók számára, hanem sok esetben minőségi választást is - írta a Pénzcentrum.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×