Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Nyitókép: Pixabay

Füstbe ment a nagy dohányipari manőver

Mégsem egyesül az amerikai dohányipar két nagy szereplője, a Philip Morris International és az Altria, a fúzió lehetőségéről folytatott tárgyalásokat eredmény nélkül zárták le - közölte szerdán a Philip Morris International.

A két nagy globális dohányipari vállalat augusztus végén jelentette be, hogy tíz évvel szétválásuk után tárgyalásokat kezdtek az újraegyesülésről, tekintettel a cigaretták eladásának zuhanására.

André Calantzopoulos, a Philip Morris International vezérigazgatója közölte, hogy hosszas megfontolás után a két vállalat megállapodott abban, hogy inkább az új típusú cigarettának, az iQOS nevű terméknek az Egyesült Államokban történő bevezetésére összpontosítják figyelmüket a füstmentes jövő elérésének érdekében.

Az iQOS a Philip Morris International találmánya, a hagyományos és elektromos cigaretta között félúton lévő termék, amelyben valódi dohányt használnak, ám a hengeres tokba kerülő cigarettában nem ég, hanem csak felhevül a dohány, így nem keletkezik füst és kátrány.

Az Altria 35 százalékos tulajdoni hányaddal rendelkezik az Egyesült Államokban piacvezető elektromoscigaretta-gyártó vállalatban, a Juul Labsban, amelynek termékeiben nikotint tartalmazó folyadék helyettesíti a dohányt.

A Juul Labs ugyancsak szerdán jelentette be, hogy távozik a vállalat éléről Kevin Burns vezérigazgató, valamint felfüggesztik mindennemű reklámtevékenységüket az Egyesült Államokban.

A New York-tőzsdén a nyitás előtti elektronikus kereskedésben a Philip Morris árfolyama 6,5 százalékos, az Altriáé pedig 3,7 százalékos pluszban állt. A vetélytársak közül a British American Tobacco és az Imperial Brands részvényei 2-3 százalékkal emelkedtek.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Műfenyő vagy igazi? Látványos népítélet született az örökzöld vitában

Műfenyő vagy igazi? Látványos népítélet született az örökzöld vitában

A karácsony közeledtével egyre aktuálisabbá válik a kérdés, hogy milyen karácsonyfát érdemes választani. Az elmúlt években egyre szélesedő választék az élő fenyők és műfenyők piacán azt is magával vonja, hogy egyre többen szeretnék megtudni, melyik típus mellett, milyen érvek szólnak. Az ünnep egyik legnagyobb döntéshelyzetének számító karácsonyfa választása mára az interneten is sokakat foglalkoztat, ezért a Google Trends adatai alapján megnéztük, hogy milyen trendek figyelhetőek meg az internetes keresések terén az idei karácsony előtt, hazánkban és világszerte.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×