Infostart.hu
eur:
391.04
usd:
331.52
bux:
110849.74
2025. december 23. kedd Viktória
Kiderült, kaphatunk-e kártérítést az App Store hibájáért

Kiderült, kaphatunk-e kártérítést az App Store hibájáért

Egyes vállalatok akár a napidíj nyolcszorosát is fizethetik a fogyasztónak, ha szolgáltatásuk elérhetetlen. Ez viszont az internetes szolgáltatásoknál, például az iTunes vagy a Spotify esetében még nincs így - közölte az InfoRádió által megszólaltatott fogyasztóvédelmi tanácsadó. Siklósi Máté arról is beszélt, hogy a nem pénzügyi szolgáltatást nyújtó cégeknek elég, ha egy virtuális panaszfelületet tartanak fent.

Mint megírtuk, szeptember elején néhány napig nem működött az App Store. Arról, hogy ilyen esetekben mit tehet a fogyasztó, a fogyasztóvédelmi tanácsadó azt mondta, ha egy szolgáltatás havi vagy éves díj ellenében folyamatos elérhetőséget ígér, akkor annak akadozása, teljes elérhetetlensége, felvetheti a kártérítés lehetőségét.

„Ha valamire előfizetek és az nem a kívánt minőségben jön, elállhatok a szerződéstől: visszakérhetem az előfizetés díjának egy részét, de akár fel is mondhatom és jóváírathatom vagy visszautaltathatom az árát.”

Míg a televízió-, az internet- és a telefonszolgáltatások esetén a jogszabály akár nyolcszoros kötbérrel is bünteti a kimaradást,

internetes szolgáltatásnál ez még nincs így

– tette hozzá Siklósi Máté.

„A jogalkotónak nem ártana végiggondolnia, hogy egy zene-, egy grafikus program szolgáltatása vagy egy fotótárhely elérhetetlensége milyen kieséssel járhat, és ezért milyen szankciókkal sújtható; a fogyasztó milyen jóvátételt, kártalanítást kaphat a szolgáltatótól.”

A szolgáltatónak az adott országban érvényes jogszabályokat kell betartania, ennek megfelelően kellene lennie, magyar nyelven, egy "általános szerződési feltételek" összegzésnek, amelynek azt is tartalmaznia kell, hogy panaszt milyen nyelven, milyen elérhetőségeken és milyen kivizsgálási feltételek mellett tehet az ügyfél – mondta a fogyasztóvédelmi tanácsadó. Siklósi Máté hozzátette, ha ennek eleget is tesz a szolgáltató, fizikailag létező ügyfélszolgálatot nem kötelező működtetnie.

„Lehet határokon átnyúló, és akár elektronikus formában is üzemeltethető. A lényeg, hogy a panaszt meg lehessen tenni, amire 30 napon belül válasz érkezzen, ha elutasítják, annak is megvannak a formulái, hogy azt milyen tájékoztatás mellett lehet megtenni.”

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Síelni megy? Erről ne feledkezzen meg!

Síelni megy? Erről ne feledkezzen meg!

Akár a helikopteres mentés költségeire is nyújt fedezetet a megfelelően megválasztott biztosítás – mondta el az InfoRádióban Kozma Gábor, az Insura.hu vezérigazgatója.
VIDEÓ
Év végi rángatás a forintban – kéthónapos mélypont az euróval szemben

Év végi rángatás a forintban – kéthónapos mélypont az euróval szemben

A forint az év vége felé közeledve jobban kitett a nemzetközi devizapiaci mozgásoknak, az elmúlt napokban a dollár globális gyengülése és az euró fokozatos erősödése határozta meg a keresztárfolyamokat. A hazai deviza ezekhez igazodva inkább követő szerepben maradt, de érezhető a jegybank lazább monetáris politikára tett utalásainak is a hatása. A keddi kereskedésben a befektetők figyelme elsősorban a makroadatokra és az ünnepek előtti, alacsonyabb likviditásból fakadó rövid távú kilengésekre irányul.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 23. 11:16
×
×
×
×