Mint megírtuk, szeptember elején néhány napig nem működött az App Store. Arról, hogy ilyen esetekben mit tehet a fogyasztó, a fogyasztóvédelmi tanácsadó azt mondta, ha egy szolgáltatás havi vagy éves díj ellenében folyamatos elérhetőséget ígér, akkor annak akadozása, teljes elérhetetlensége, felvetheti a kártérítés lehetőségét.
„Ha valamire előfizetek és az nem a kívánt minőségben jön, elállhatok a szerződéstől: visszakérhetem az előfizetés díjának egy részét, de akár fel is mondhatom és jóváírathatom vagy visszautaltathatom az árát.”
Míg a televízió-, az internet- és a telefonszolgáltatások esetén a jogszabály akár nyolcszoros kötbérrel is bünteti a kimaradást,
internetes szolgáltatásnál ez még nincs így
– tette hozzá Siklósi Máté.
„A jogalkotónak nem ártana végiggondolnia, hogy egy zene-, egy grafikus program szolgáltatása vagy egy fotótárhely elérhetetlensége milyen kieséssel járhat, és ezért milyen szankciókkal sújtható; a fogyasztó milyen jóvátételt, kártalanítást kaphat a szolgáltatótól.”
A szolgáltatónak az adott országban érvényes jogszabályokat kell betartania, ennek megfelelően kellene lennie, magyar nyelven, egy "általános szerződési feltételek" összegzésnek, amelynek azt is tartalmaznia kell, hogy panaszt milyen nyelven, milyen elérhetőségeken és milyen kivizsgálási feltételek mellett tehet az ügyfél – mondta a fogyasztóvédelmi tanácsadó. Siklósi Máté hozzátette, ha ennek eleget is tesz a szolgáltató, fizikailag létező ügyfélszolgálatot nem kötelező működtetnie.
„Lehet határokon átnyúló, és akár elektronikus formában is üzemeltethető. A lényeg, hogy a panaszt meg lehessen tenni, amire 30 napon belül válasz érkezzen, ha elutasítják, annak is megvannak a formulái, hogy azt milyen tájékoztatás mellett lehet megtenni.”