Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Szijjártó elárulta, hogy mit nem akar senki

Szijjártó elárulta, hogy mit nem akar senki

A lehető legátfogóbb szabadkereskedelmi megállapodásra van szükség Nagy-Britannia és az Európai Unió között – hangsúlyozta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, miután a visegrádi országok külgazdasági miniszterei Budapesten tárgyaltak a brit pénzügyminiszterrel.

A közép-európai országoknak, a V4-nek a Brexit lehetséges hatásai jelentős kereskedelmi és növekedési kihívásokat, valamint kockázatokat jelentenek, ezért helyes, ha a V4 tagjai közösen készülnek fel arra, hogy az esetleges negatívumokat kezelhessék – vélekedett Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a Várkert Bazárban tartott egyeztetést követően.

„Magyarország azt szeretné, ha a lehető legszéleskörűbb és legátfogóbb szabadkereskedelmi megállapodás jönne létre Nagy-Britannia és az Európai Unió között, olyan szabadkereskedelmi megállapodás, amely a gazdasági, a kereskedelmi és a befektetési kapcsolatokat akadálymentesen tartja fenn, amennyire csak lehet, az Európai Unió és Nagy-Britannia között” - emelte ki.

Ha nem kötnének a felek megállapodást, akkor a Kereskedelmi Világszervezet szabályai alapján üzletelhetnének a továbbiakban.

Ez vámok és nem vámjellegű kereskedelmi akadályok létrejöttét jelentené a brit-európai kereskedelemben, de reméli, hogy ezt senki sem akarja.

A miniszter mindemellett fontosnak nevezte a szigetországban dolgozó uniós állampolgárok védelmét és lehető legszorosabb biztonságpolitikai együttműködés fenntartását Nagy-Britannia és az unió között.

Phillip Hammond brit pénzügyminiszter szintén reményét fejezte ki, hogy a jövőben is szorosan működhet együtt Nagy-Britannia a visegrádi négyekkel és aláhúzta, hogy az unióból való kiválás nem változtat a szigetország globális elkötelezettségein.

Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Az elmúlt néhány év megkérdőjelezhetetlenné tette, hogy az Európai Unió geopolitikai visszaerősödéséhez elengedhetetlenné vált egy új védelmi ipar felhúzása és a versenyképességi szempontok előtérbe helyezése. Ez a két téma több ponton kapcsolódik az uniós stratégiában, de egyik sem megvalósítható az ezekhez szükséges kritikus nyersanyagokhoz való hozzáférés nélkül. Kína az elmúlt évtizedek alatt úgy helyezkedett, hogy ezeknek a kitermelése és feldolgozása is rajta keresztül történjen, így a bármikor újraélesíthető vámháború árnyékában az EU-nak olyan stratégiát kell kidolgoznia, amely rövid távon biztosítja a készleteket, és fokozatosan eléri, hogy egy ország se legyen képes önkényesen zsarolni az EU-t, valamilyen függősége miatt. Az Európai Bizottság ezért olyan tervvel állt elő, amely új beszállítókkal és a beszerzési rendszer kézbevételével kívánja megelőzni a sokszor napi működést is fenyegető készlethiányt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×