Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Áll a bál: kiszorítanák a külföldi utakról a kelet-európai sofőröket?

Áll a bál: kiszorítanák a külföldi utakról a kelet-európai sofőröket?

Egy új jogszabály az Ausztrián áthaladó gépjárművezetők bérét az ausztriai minimálbérhez igazítja. De úgy tudni, nemcsak ez a baj, hanem az eltúlzottnak tartott adminisztráció is.

Április 20-án a magyar fővárosban találkoznak a visegrádi országok fuvarozó érdekképviseletei, hogy közösen jelezzék: elutasítják a nyugati országok burkolt ­piacvédelmi intézkedéseit, amely ellehetetlenítené a kelet-európai cégek működését – mondta a Magyar Időknek a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének új főtitkára. Somogyi Gábor hangsúlyozta, hogy a V4-országok több százezer kamionjának meghatározó szerepe van az európai ellátási lánc biztosításában, autóbuszaik pedig jelentős mértékben vesznek részt az unió turisztikai szolgáltatásaiban.

Ausztria, Németország és Franciaország olyan intézkedéseket hozott az utóbbi két évben, amelyek azzal fenyegetnek, hogy lehetetlenné válik az újonnan csatlakozott uniós országok nemzetközi fuvarozóvállalkozásainak a tevékenysége a kontinens nyugati felén – mondta Somogyi Gábor. A hazai érdekképviselet többször is erőteljesen tiltakozott ezen intézkedések miatt, de most újabb fórumon kívánnak nyomatékot adni a véleményüknek.

A V4-es érdekképviseleti találkozó célja, hogy a szervezetek közösen írjanak alá egy, a fuvarozószervezetek összefogását kinyilvánító deklarációt, és közösen határozottan elutasítsák a hátrányos intézkedéseket.

Ha a régiós országok százezres nagyságrendben közlekedő járművei egyik napról a másikra eltűnnének az utakról, teljes ágazatok bénulnának meg a kontinensen

- mondta a főtitkár.

Korábban a VOLÁN Egyesülés bejelentette: beadvánnyal fordulnak az Európai Bizottsághoz az osztrák jogszabály miatt.

Túlzottnak tartják az adminisztrációt

Egy nappal korábban a Magyar Nemzet azt írta, hogy nem mindenkinek a bérek jelentenek komoly bajt.

"A magyar és más közép-európai társaságok azért tudnak a német, osztrák, olasz cégeknél olcsóbb szolgáltatási árakat ajánlani, mert alapvetően más bérstruktúrával dolgoznak" – idézte a lap a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületét (NiT Hungary).

Füle László a Lánchíd Rádió Szaldó című gazdasági magazinjában kifejtette: "míg Nyugaton jellemzően 2000 euró körüli fix bérre számíthatnak a sofőrök, addig nálunk a szerződésekben rögzített – valóban alacsonyabb – fizetések felett megjelenik a napidíj, valamint a megspórolt üzemanyag után járó extra pénz. Egy magyarországi cégnél dolgozó sofőr mindezen tételekkel együtt 1300–2000 eurós, azaz 400–620 ezer forintos fizetésre számíthat".

Ez tehát – vélekedett a NiT Hungary elnöke – más összetételű jövedelem, de lényegesen nem marad el a nyugati bérektől, legalábbis összegszinten bőven megfelel a helyi minimálbérrel kapcsolatos elvárásoknak is. Szerinte a helyi minimálbér megkövetelése a Nyugaton szolgálatot teljesítő sofőrök számára valójában csak egy eszköz arra, hogy olyan adminisztrációs terhet akasszanak a magyar szállítmányozócégek nyakába, amelyek

sok esetben betarthatatlanok, így súlyos versenyhátrányt okoznak.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló hírekről, vagy elmondaná a véleményét, lájkolja az InfoRádió Facebook-oldalát!

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: amikor Magyarország nem a maga ura, mindig ráfázik
videó

Orbán Viktor: amikor Magyarország nem a maga ura, mindig ráfázik

A békepárti országjárás Kecskeméten folytatódott szombaton, ahol Orbán Viktor miniszterelnököt Csiszár Jenő kérdezte. Az esemény a jelenlegi világ-és belpolitikai helyzetre, a békepárti álláspont kiemelt szerepére és Magyarország biztonsági érdekeire koncentrált.

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Ezeket a fegyvereket látod minden filmben és játékban, de az igazság megdöbbentő

Ezeket a fegyvereket látod minden filmben és játékban, de az igazság megdöbbentő

A hollywoodi akciófilmek és a videojátékok egészen kiváló reklámfelületek, nincs ez másképp akkor sem, ha kézifegyverekről van szó. Egy Kalasnyikovot, vagy egy M16-os gépkarabélyt ránézésre már lassan mindenki felismer, de ezek évtizedes múltra visszatekintő, a világ majd minden régiójában előkerülő, sokat bizonyított eszközök. Velük szemben viszont ott van rengeteg olyan fegyver is, amit a képernyők előtt ülve ugyanúgy azonnal kiszúrunk: azt hinnénk, az igazi elit kommandósok csodafegyvereit látjuk, pedig a valóságban néha még a prototípus fázisán sem igazán jutottak túl. Ezekből a médiában felülreprezentált fegyverekből szedtük most össze párat.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×