A robotika, a mesterséges intelligencia, a gépi tanulás az automatizáció különböző formáinak alkalmazása egyre több iparágban terjed, ami egyre több előnnyel jár az azokat alkalmazó vállalatok számára, hiszen növelik a vállalkozások teljesítményét, csökkentik a költségeket, javítják az elvégzett munka minőségét, és összességében gyorsabb munkavégzést tesznek lehetővé.
A munkahelyi tevékenységek 45 százalékát a ma már létező technológiákkal automatizálni lehet,
ami nem mellesleg 2 ezer milliárd dollárnyi munkabért jelent évente az Egyesült Államokban.
Az automatizáció, a digitális megoldások - tetszik, nem tetszik - már évek óta itt vannak Magyarországon is, legfeljebb csak nem vesszük észre, hogy
ezek is "robotok".
Amikor például egy bank a háttérfolyamatait automatizálja, akkor nem mást csinál, mint egy szoftverrel vagy algoritmussal váltja ki az alkalmazottai által korábban manuálisan végrehajtott munkafolyamatot. Mi történik tehát?
Amit eddig ember csinált, azt onnantól kezdve egy "digitális robot" végzi.
Lehet, hogy nem a fizikai térben helyezett át ez a robot egy nehéz dobozt egy másik polcra, vagy nem egy csavart hajtott be, de a végén pontosan ugyanazt az eredményt éri el gazdasági szemmel, mint egy robot. Hatékonyabbá tette a szervezetet, vagyis kevesebb munkaerővel/pénzráfordítással ugyanazt a munkát képes ezentúl a cég elvégezni.