„Ma 18 helyen van átalakítási munka a Magyar Telekom hálózatában, ebből négy Budapesten van, de egyik munka sincs abban az időtartamban – negyed kilenctől éjfélig –, amikor a Bajnokok Ligája közvetítés van. Tehát így tervezett karbantartási, hálózatfejlesztési, átalakítási, konfigurálási munka nem zavarhatja a nézőket” - közölte az igazgató.
Hozzátette, hogy folyamatosan, egész évben végeznek munkákat.
„Bekapcsolunk új bázisállomásokat a mobilhálózatba, az adott bázisállomásokat átkonfiguráljuk, ugyanígy a fix hálózatban is új területeket alakítunk ki, jelenleg a hagyományos távbeszélőközpontok kiváltása is zajlik. Ezek általában konkrét, kis területet érintő munkák” - sorolta Dévényi István.
Elmondta, hogy ha van üzemszünet, mindig előre értesítik az érintett ügyfeleket a várható üzemszünetről.
„Egyrészt előre levélben értesítjük őket. Az általános szerződési feltételek és a szabályozói elvárások szerint 15 nappal a tervezett munka előtt értesítjük az ügyfeleket, ha egészen biztosan érinti őket a szolgáltatás-kimaradás. Másrészt az összes tervezett munka fent van a honlapunkon, sőt, ezt kiegészítettük az általunk ismert áramszolgáltatói munkákkal is” - tudatta a vezető.
Kiemelte, hogy a karbantartási munkákat igyekeznek a lehető legrövidebb idő alatt elvégezni, és úgy előkészíteni, hogy az az ügyfeleket ne érintse, vagy minél kevésbé zavarja a szolgáltatást. Akkor pedig, amikor ez elkerülhetetlen, a munkálatokat mindig a forgalomszegény éjszakai időpontokra időzítik.
„Idén két hosszabb időszakra le volt állítva minden átalakítás a hálózatunkban, az egyik az Európa-bajnokság ideje – nem csak a magyar mérkőzések, hanem az összes labdarúgó-mérkőzés közvetítésének ideje alatt –, a másik pedig az olimpiai játékok. December elejétől január elejéig szintén van egy átalakítási tilalmunk, mert az üzleti ügyfeleknek, a kereskedelmi cégeknek ilyenkor van a legnagyobb forgalmuk, és így az üzletmenetüket a lehető legkisebb mértékig zavarjuk” - közölte Dévényi István.
A Telekom szolgáltatás menedzsmentjének igazgatója azt tanácsolta, a legegyszerűbb, ha az online felületen, vagy a 1412-es hibabejelentő számon jelentjük, ha probléma van.
„Mindig figyelünk arra, hogy karbantartási vagy átalakítási munkákkal kapcsolatos utóhatásról van-e szó, ilyenkor mi magunk vagy a vállalkozó még általában a helyszínen van, és rögtön javítjuk a problémát” - tette hozzá Dévényi István.