Infostart.hu
eur:
382.13
usd:
327.71
bux:
108722.49
2025. december 8. hétfő Mária
Nyitókép: Pixabay/KahlOrr

Egy legendás sportautót megmentenek benzinesnek

A Porsche a jövőben úgy tervezi elektromossá alakítani modellpalettáját, hogy 2030-ra az elektromos járművek a vállalat értékesítéseinek 80 százalékát tegyék ki. A német autógyártó cég tervei szerint az ikonikus 911-es maradna az egyetlen belső égésű motorral szerelt jármű a kínálatban - nyilatkozta Karl Dums, a Porsche e-üzemanyag részlegének vezetője.

Miután a német luxusautógyártó cég e-üzemanyagokba fektetett, a vállalat lobbizni kezdett uniós szinten is, hogy 2035 után is engedélyezzék a Porsche 911 gyártását, ezért a környezetvédők is folyamatosan figyelemmel kísérik az üggyel kapcsolatos fejleményeket.

"A Porsche elektromos járművekkel kapcsolatos tervei és a cég e-üzemanyagokba történő befektetése teljesen elkülönül egymástól" - mondta Karl Dums.

"A Porsche elektromossá alakítja a kompakt SUV modelljét, a Macant, ezt követi majd a 718-as modell, majd a legnagyobb számban értékesített Cayenne" - közölte Dums.

"A 911, amely 2022-ben az értékesítések 13 százalékát tette ki, kivételnek számít"

- tette hozzá.

Az e-üzemanyagot megkötött szén-dioxidból és megújuló forrásból származó hidrogénből állítják elő - amikor elégetik, újra szén-dioxid keletkezik, ami támogatói szerint károsanyag-mentessé teszi.

Karl Dums hozzátette, hogy a HIF Global által fejlesztett e-üzemanyag inkább a repülőiparra és a nehéz gépjárművekre összpontosít, mivel a személygépjárművek többsége majdnem teljes mértékben elektromos lesz.

Autóipari szakértők szerint az e-üzemanyagokat csak a piac kis részét képező, felsőkategóriás modellekben fogják használni. Az e-üzemanyagok jelenleg jóval többe kerülnek, mint a benzin vagy a dízelolaj.

A Porsche tavaly mintegy 320 ezer járművet gyártott, bevétele pedig 37,6 milliárd euró volt.

Címlapról ajánljuk

Szakértő az autós szigorításokról: a kényszerítő eszközök alkalmazását nem lehet kifogásolni, ha nem lépik túl a határokat

Az államtitkár szerint a közúti közlekedési törvény módosításával egyszerűbbé válik a közlekedést zavaró és a biztonságot veszélyeztető járművek elszállíttatása, továbbá jóval hatékonyabbá válhat a közúti ellenőrzés is. A Magyar Autóklub Jogi és Érdekvédelmi Bizottságának elnöke az InfoRádióban elmondta: a kényszerítés módja és szigorúsága leginkább attól függhet majd, hogy az adott személy mennyire áll ellen a rendőri intézkedésnek.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×