eur:
411.29
usd:
393.9
bux:
79578.71
2024. november 22. péntek Cecília
USA, New York
Nyitókép: Cavan Images/Getty Images

Sokkoló számok a magyar autókból – így vigyázunk a gyerekeinkre

Magyarországon évente 14-15 ezer személyi sérüléses baleset történik, amelyekben 1000-1500 gyerek sérül meg – hangzott el a Biztonság Hete című eseménysorozat megnyitóján; a szülők sokszor nem megfelelő gyerekülésbe ültetik a gyereket, saját magukat sem kötik be, így rossz példát is mutatnak.

A gyermekek biztonsága a legfontosabb, ezért rendezik meg idén is a Biztonság Hete rendezvényt – mondta a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára Budapesten, az esemény megnyitóján.

Óberling József, az ORFK közlekedésrendészeti főosztályvezetője az InfoRádióban beszélt a gyermekeket érintő balesetek statisztikáiról is.

"Magyarországon 1000-1500 14 év alatti gyermek sérül meg közlekedési balesetben, és ezeket a sérüléseket 90 százalékban gépkocsiban, utasként, a közlekedés vétlen szereplőiként szenvedik el" – mondta a szakember, hozzátéve, hogy általában a fenőttek, szülők nem gondoskodnak arról, hogy a gyermek megfelelő ülésben vagy ülésmagasítón utazzon. Óberling József kiemelte, hogy a legtöbb balesetet a szülők figyelmetlensége okozza, "nem hiszik el, hogy ez vagy az velük is megtörténhet".

"Csúnya tévhit van a köztudatban, mégpedig az, hogy ha rövid útra megyünk, néhány kilométerre, nem történhet velünk semmi baj, pedig a baleseti adatok azt mutatják, hogy a közlekedési balesetek többsége a vezetés megkezdése utáni 10-15 percen belül történik meg" – magyarázta.

Arra sem ügyelnek a szülők – folytatta –, hogy a gyerek melyik oldalon fog kiszállni az autóból. "Az egyik legtipikusabb probléma, hogy úgy száll ki a gyerek az autóból, hogy nem néz körül, rögtön szalad."

"Öv? Minek?"

Lambert Gábor, a Mabisz kommunikációs vezetője arról beszélt, hogy

nemzetközi összehasonlításban is alacsony a magyar járművezetők biztonságiöv-használata.

"Magyarország eléggé hátul kullog a biztonsági öv használatában, a vezetők 87 százaléka köti be az övet, a hátsó ülésen utazók 57 százaléka. Tehát valóban rossz az arány. Tíz vizsgált ország közül csak Olaszországban és Bulgáriában mértek ennél rosszabb adatot" – részletezte.

Szerinte különösen elgondolkodtató, hogy az autósoknak csak 67 százaléka használja helyesen a gyermekbiztonsági berendezéseket, a gyerekek 14 százaléka pedig teljesen védtelenül vesz részt a közúti forgalomban.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: mi nem a háborút akarjuk megnyerni, hanem a békét

Orbán Viktor: mi nem a háborút akarjuk megnyerni, hanem a békét

A miniszterelnök pénteki terjedelmes interjújában tett bejelentést a csütörtökön ismertté vált megállapodás hátteréről a munkaadók és a munkavállalók között. Arról is beszélt, hogy a háború két legveszélyesebb hónapja következik. Közölte, meg fogja hívni Magyarországra a Nemzetközi Büntetőbíróság által üldözött Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnököt.

Szép a havazás, csak közlekedni ne kelljen - fotók

A havas táj látványát, a téli hangulatot sokan szeretjük, közlekedni benne annál kevésbé tartozik a kedvenceink közé. Ám ez a két dolog együtt jár, mint azt a szép, de némiképpen ijesztő fotóinkon is látszik.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
A GDP alternatívájaként egy új, hazai kutatók által kidolgozott mérőszámot mutatott be Áder János

A GDP alternatívájaként egy új, hazai kutatók által kidolgozott mérőszámot mutatott be Áder János

A fejlődés mérésére a GDP-nél pontosabb, a fenntarthatósági szempontokat tükröző mutatóra, módszerre tett javaslatot Áder János a budapesti World Science Forum harmadik napjának nyitó beszédében. A volt köztársasági elnök, a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány kuratóriumi elnöke hazai kutatók által kidolgozott, három indikátorból (fenntartható GDP, fenntarthatósági teljesítmény keret, GDP-túli jólléti mutató) álló mérőszám bemutatásakor kiemelte: a GDP ugyan sok fontos dolgot mér, de azt nem, ami az emberi élet, a jólét és a fenntarthatóság szempontjából releváns. Az új mérőszám viszont megmutatja a gazdasági tevékenység negatív hatásait (externáliák), és eltünteti a GDP „vak foltjait” – érvelt Áder János.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×