Mint korábban arról az Infostraton írtunk, a vasárnap este Rijekából Budapestre induló nemzetközi éjszakai vonaton problémát észleltek az utasok. A közlekedőket zárt hálókocsik fogadták, és végül egy horvát jegyellenőr nyitotta ki az utasok kérésére a hálófülkéket, ám azok ugyanabban az állapotban voltak, amelyben az előző utasok hagyták őket, azaz szemét és használt ágynemű fogadták őket, sőt, egyes fülkék be is áztak, mert nyitva felejtették az ablakot.
A MÁV – Start Zrt. vasárnap este adott ki közleményt közösségi oldalán, melyben a szlovéniai áradásokkal magyarázták a hálókocsikkal összefüggésben kialakult helyzetet.
Hétfőn részletes tájékoztatást küldtek arról, mi okozta a problémát. Mint írták, a rendkívül súlyos áradások miatt Szlovénia egy részén megbénult a közlekedés, a vasúti forgalom is bizonytalanná vált. Ljubljana és Celje között egy ideig nem közlekedtek a vonatok. A Retro Istria egyik szerelvénye így Szlovéniában ragadt és – a szlovén társszervek minden igyekezete ellenére – ellehetetlenült a szolgáltatás biztosítása.
"A fekvő- és hálókocsik kint maradt magyar utaskísérő személyzete két napig szolgált a vonaton. A munkáltatásra vonatkozó szabályok alapján és felelős munkáltatóként azonban haza kellett rendelnünk őket, tekintettel arra is, hogy Szlovénia területén rendkívüli állapotot hirdettek. Ezzel párhuzamosan
kértük a szlovén vasúttársaságot, hogy a háló- és fekvőhelyes kocsikat vegyék ki a szerelvényből. Ezt a kérésünket – számunkra ismeretlen, de vélhetően a rendkívüli állapottal összefüggő okból – nem hajtották végre,
így fordulhatott elő, hogy nem előkészített kocsikkal találkoztak az utasok" – közölték.
Megjegyezték: a MÁV-START nem szervez háló- és fekvőhelyes szolgáltatást a Fiume (Rijeka), illetve Koper–Ljubljana viszonylaton, így ezen a szakaszon a kint maradt szerelvény szlovén belföldi járattal közlekedett.
"A szlovén vasúttársaság vasárnap este adott tájékoztatást a helyzetről és a közlekedési rendről, így a helyreállításig a fekvő- és hálókocsi szolgáltatást csak a Budapestről induló járatokon tudjuk biztosítani. Ezek a helyzettől függően Őrihodos (Hodoš)—Maribor, illetve Celje szakaszon közlekednek, ahonnan pótlóbusszal szállítják az utasokat Ljubljanába" – írták.
Hozzátették, az általános eljárásrend alapján a helyszíni tájékoztatás biztosítása a helyi vasúti szolgáltató feladata, akár a vonatkísérő személyzet, akár a földi információszolgálata útján, de természetesen a kapott információk alapján a vasúttársaságunk is igyekezett minél előbb tájékoztatást nyújtani az utasoknak. Az ügyfélszolgálat, a MÁVDIREKT a külföldi vasúti területen bekövetkező rendkívüli helyzetekről csak olyan mértékű és részletességű információt tud közölni, amilyet az ottani vasútvállalat információt szolgáltat a magyar fél részére.
"A szlovén vasúttársasággal való egyeztetéseket követően, a Szlovéniába, Szlovéniából utazók tájékoztatása érdekében a MÁVINFORM felületein (közösségi oldal, MÁV applikáció, MÁV honlap) és a sajtón keresztül már szombaton felhívtuk a figyelmet a fennakadásokra, az aktuális közlekedési helyzetről pedig vasárnap is tettünk közzé friss hírt" – áll a közleményben.
Mindezekkel együtt elnézést kért érintett utasaitól a MÁV, hozzátéve, hogy a fekvő- és hálókocsira vonatkozó felárakat természetesen visszaigényelhetik, ha felveszik a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal (elérhetőségek itt).
Friss információk a Szlovéniába vonattal utazóknak itt és itt.