Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Nyitókép: Pxhere

Elképesztőek az albérletárak - és még nincs is augusztus közepe

Budapesten az V., az I. és a II. kerületben a legdrágábbak az albérletek, átlagosan több mint 330 ezer forintot kell fizetni egy kiadó lakásért havonta - plusz rezsi.

A felvételi ponthatárok kihirdetése óta mintegy ezerrel nőtt a kiadó lakások száma - mondta az InfoRádiónak az ingatlan.com vezető gazdasági szakértője.

"Néhány héttel ezelőtt még kevesebb mint 12 ezer kiadó lakásból válogathattak a bérlők, most viszont már a szám közelíti a 13 ezret. Az elmúlt néhány napban 5-6 százalékkal nagyobb érdeklődés volt a kiadó lakások iránt. A csúcs augusztus közepén lesz, amikor kiderül, kinek jutott kollégiumi férőhely és kinek nem."

Balogh László arról is beszélt, hogy a fővárosban mely kerületekben a legdrágábbak az albérletek.

"A legdrágábbak közé az V., az I. és a II. kerület tartozik, itt átlagosan 330 ezer forintot kell fizetni egy hónapra egy kiadó lakásért. A legolcsóbb kerület a XXIII., ott 145 ezer forint az átlag."

A legdrágább egyetemi városok közé Győr, Veszprém, Debrecen tartozik.

"Itt 185, 173 és 170 ezer forint az átlagos bérleti díj. Ez azért érdekes, mert ezek a szintek csak egy hajszállal maradnak el attól, amennyiért tavaly Budapesten lehetett bérelni egy-egy kiadó lakást. Ez azt is mutatja, hogy az albérletárolló Budapest és a vidék viszonylatában záródik, ami érdekes perspektívát nyújthat a befektetőknek."

A legolcsóbb egyetemi városok közé Miskolc és Kaposvár tartozik, ahol 100-110 ezer forint az átlagos havi bérleti díj - mondta Balogh László, aki beszélt a térségbeli árakról is.

"Nem mutatkozik nagy különbség Budapest, Berlin és Prága között, 6-7-8 száz euró körül mozognak az árak" - mutatott rá.

Az óriási különbség a jövedelmi szintekben van – tette hozzá.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Az elmúlt néhány év megkérdőjelezhetetlenné tette, hogy az Európai Unió geopolitikai visszaerősödéséhez elengedhetetlenné vált egy új védelmi ipar felhúzása és a versenyképességi szempontok előtérbe helyezése. Ez a két téma több ponton kapcsolódik az uniós stratégiában, de egyik sem megvalósítható az ezekhez szükséges kritikus nyersanyagokhoz való hozzáférés nélkül. Kína az elmúlt évtizedek alatt úgy helyezkedett, hogy ezeknek a kitermelése és feldolgozása is rajta keresztül történjen, így a bármikor újraélesíthető vámháború árnyékában az EU-nak olyan stratégiát kell kidolgoznia, amely rövid távon biztosítja a készleteket, és fokozatosan eléri, hogy egy ország se legyen képes önkényesen zsarolni az EU-t, valamilyen függősége miatt. Az Európai Bizottság ezért olyan tervvel állt elő, amely új beszállítókkal és a beszerzési rendszer kézbevételével kívánja megelőzni a sokszor napi működést is fenyegető készlethiányt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×