Infostart.hu
eur:
385.19
usd:
328.11
bux:
109607.58
2025. december 14. vasárnap Szilárda
Fokozott közúti ellenőrzés az egyik helyszínen Budapesten, a VIII. kerületi Orczy úton 2021. március 8-án. Az Európai Közlekedésrendészeti Szervek Hálózata (ROADPOL) Seatbelt elnevezésű programjához csatlakozva az úgynevezett passzív biztonsági eszközök használatát figyelik országszerte a rendőrök. Az egyhetes akcióban elsősorban a biztonsági öv, a gyermekbiztonsági rendszer, valamint segédmotorosoknál és motorkerékpárosoknál a bukósisak használatát ellenőrzik.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Biztonsági öv? Európa szégyenpadjában ülünk

Az elöl ülők 87-88 százaléka köti be magát, hátul sokkal rosszabb a helyzet, a gyerekekről nem is beszélve.

Országszerte tart a közutakon az a fokozott ellenőrzés, amelyben a biztonsági öv, a gyermekbiztonsági rendszer, valamint a segédmotorosok és a motorkerékpárosok esetében a bukósisak használatát vizsgálják a rendőrök.

Itthon az autósok 88 százaléka köti be magát, a cél a 100 százalék közelében lenne.

  • „A gépkocsivezetők 88 százaléka használja Magyarországon a biztonsági övet.
  • Az első ülésen utazók 87 százaléka,
  • a hátsó ülésen utazóknak 57 százaléka és
  • a gyerekeket csak 61 százalékban szállítják megfelelő gyerek biztonsági rendszerben, tehát 39 százalékuk úgy ül az autóban, hogy semmilyen védettséget nem élvez”

– ismertette Óberling József, az Országos Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti főosztályvezetője illusztrálva azt, hogy milyen hazai adatok indokolják a fokozott ellenőrzéseket.

Elmondta, hogy Magyarország az unión belül hátulról számítva a 3. helyen áll.

„A legalacsonyabb övhasználati arányok egyike a magyarországi, nálunk alacsonyabb arány csak Olaszországban és Bulgáriában tapasztalható”

– mondta a főosztályvezető.

A baleseti adatok is alátámasztják, hogy miért szükséges a gyerekülés, a biztonsági öv is a bukósisak használata – részletezte az Országos Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti főosztályvezetője.

„Ha Magyarországon tavaly csak 10 százalékkal többen használták volna a biztonsági öveiket, akkor 65 emberrel kevesebb halt volna meg közlekedési balesetben. Még magasabb ez a szám, ha a súlyos sérülteket és a könnyű sérülteket is számoltuk volna, tehát összességében igen jelentős személyi veszteséget szenvedünk el évente csak azért, mert ezeket az egyszerűbb eszközöket közlekedők egy jelentős része nem használja. A bukósisakot a motorkerékpár-vezetők lényegesen nagyobb arányban használják, nagyobb a baj a segédmotoros kerékpárt vezetők körében, ott már egyáltalán nem ritka az hogy nem használják a bukósisakot, vagy olyan – mondjuk azt – sisakot viselnek a fejükön, amely a biztonsági feltételeknek nem felel meg, és ilyen tekintetben majdnem mindegy is, hogy a fejükön van vagy nincsen. Több olyan balesetet is helyszíneltek kollégáim, ahol a sérülések azért keletkeztek, mert a segédmotoros beütötte a fejét és nem viselt sisakot” – Óberling József.

Az Európai Közlekedésrendészeti Szervek hálózata elnevezésű akció keretében a héten az autósok és a motorkerékpárral közlekedők elsősorban a nagy forgalmú utakon számíthatnak a passzív biztonsági eszközök használatának ellenőrzése.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Lantos Csaba: nem csak a napelemeseknek nyitott az új állami akkumulátoros pályázat

Lantos Csaba: nem csak a napelemeseknek nyitott az új állami akkumulátoros pályázat

Százmilliárd forintos pályázat indul januárban, amiből lakossági napelemes rendszerekhez lehet majd akkumulátort venni. A mintegy 3 millió 200 ezer forintba kerülő 10 kilowattos energiatárolóegységhez az állam két és fél milliót ad. Mindenki hozzájuthat a támogatáshoz, de vannak, akiknek nagyobb esélyük lesz – erről beszélt az InfoRádió Aréna című műsorában Lantos Csaba energiaügyi miniszter.

Orbán Viktor: hiába az adventi időszak, a politikában nincs elcsendesedés

Orbán Viktor szerint a gyermekvédelemben nincs alku. A miniszterelnök a Karmelita Kolostorban adott egyórás interjút Lentulai Krisztiánnak. A kormányfő szerint Amerika békét, Európa háborút akar, és kulcsfontosságú Magyarország mozgástere a 2026-os választáson. A teljes interjút a Mandiner YouTube-csatornáján tették közzé.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×