eur:
406.23
usd:
384.69
bux:
77766.32
2024. november 14. csütörtök Aliz
A 3-as metró a felújított szerelvényei a BKV Kőér utcai járműtelepén, ahol sajtótájékoztatót tartott a kocsik műszaki állapotáról Héri József, a BKV Metró Üzemigazgatóságának vezetője 2020. január 22-én.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Bolla Tibor: tényleg hibásak a metróülések, de nem ez a legnagyobb probléma

Noha az orosz fél korrektül javít és szállít, a metrókocsik kiesése miatti kötbérigényre rá sem hederít, a tartozása pedig így már hatmilliárd forintnyi lehet. A BKV-vezérigazgató mondta el a részleteket az InfoRádióban.

Mint az Infostart is megírta, az indokoltnál többször repednek, törnek az orosz metrókocsikban az ülések. Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója erre reagálva az InfoRádióban tisztázta, ezeket a gyártó orosz cég minden esetben cseréli.

"A sajtóban megjelent hírek kicsit összemosnak két dolgot, a garanciális hibát és a nem garanciális hibát. Az orosz metróban valóban találtunk garanciális hibákat, üléstöréseket, de mindenkit megnyugtatok, az orosz fél garanciában cseréli őket és természetesen a három év garancia ilyenkor újraindul" – ecsetelte Bolla Tibor.

A hibákat tervezési-konstrukciósnak nevezte, a székek váza többször törik, reped, mint kellene. Az újraszereléskor pedig megerősített ülések kerülnek a metrókocsikba.

Ami nem tartozik a garancia alá, már egy más történet; a kiszakadó, kopó, koszolódó üléshuzatokról van szó, ezeket a BKV-nak kell cserélnie.

"És nem is csak a metrószerelvényen, erre folytattunk beszerzési eljárást, volt egy szerződésünk és volt egy keretünk, amely lassan kimerül" – folytatta Bolla Tibor.

Arra az értesülésre, hogy minden kilencedik-tizedik ülést cserélni kell ilyen-olyan okból, úgy reagált: "Igaz, hogy magasabb százalékban kell cserélni az üléseket, mint ahogy az megengedett lenne, de ezeket minden egyes alkalommal az orosz fél térítésmentesen cseréli, mivel ezt ő építette rossz konstrukcióban és szállította le így."

A magyar megrendelő közben pereskedik az orosz gyártóval egy másik ügyben.

"A perkeresetet összeállítottuk, jogsegélyszolgálat keretében ki is küldtük az orosz félnek, de az anyag átvétele már többször nem történt meg az orosz fél részéről, ezért a per érdemben még nem indult el, de természetesen az igényünket fenntartjuk, sőt a közeljövőben meg is fogjuk emelni a per értékét. Jómagam

nem értem az orosz felet, mert kamattal fogjuk a bíróságon érvényesíteni az igényünket"

– hangsúlyozta a vállalatvezető.

Az eljárást azért indította a BKV, mert bár a szervizigényes metrókocsikat az orosz fél korrektül javítja, a szerződés szerint azonban a forgalomból való kivonás miatt a megrendelőt kötbér illeti meg. Az oroszok főleg ezt vitatják, mondván, úgyis folyik a 3-as metró felújítása, ezek a szerelvények nem hiányoznak.

"Csak hát mi nem így szerződtünk" – tette hozzá Bolla Tibor.

Az összeg, a kiegészített perigény esetén, már elérheti a 6 milliárd forintot.

A metrók helyzetéről is beszélt Karácsony Gergely az InfoRádió Aréna című műsorában:

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.15. péntek, 18:00
Hegedűs Éva
a Gránit Bank elnök-vezérigazgatója
Ostrom alatt Kupjanszk, bekerítéshez közel Kurahove - Híreink az orosz-ukrán háborúról csütörtökön

Ostrom alatt Kupjanszk, bekerítéshez közel Kurahove - Híreink az orosz-ukrán háborúról csütörtökön

Elkezdték az oroszok bekeríteni a 2023-as ukrán ellentámadás egyik hídfőállását, Velika Novoszilkát, a kisváros melletti Rivnyopilt el is foglalták. Emellett elkezdtek Orihiv felé is orosz katonák szivárogni, Zaporizzsja megyében. Közben egyre inkább úgy tűnik: Donald Trump stábja egyre inkább Oroszországnak kedvező békét akar Ukrajnában. Közben hírek jöttek arról, hogy az orosz deszantosok betörtek Kupjanszkba, Kelet-Harkiv egyik legfontosabb logisztikai központjába - ezt később Kijev cáfolta. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború csütörtöki fejleményeivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×