eur:
396.85
usd:
371.32
bux:
70948.25
2024. június 26. szerda János, Pál
A 3-as metró a felújított szerelvényei a BKV Kőér utcai járműtelepén, ahol sajtótájékoztatót tartott a kocsik műszaki állapotáról Héri József, a BKV Metró Üzemigazgatóságának vezetője 2020. január 22-én.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Bolla Tibor: tényleg hibásak a metróülések, de nem ez a legnagyobb probléma

Noha az orosz fél korrektül javít és szállít, a metrókocsik kiesése miatti kötbérigényre rá sem hederít, a tartozása pedig így már hatmilliárd forintnyi lehet. A BKV-vezérigazgató mondta el a részleteket az InfoRádióban.

Mint az Infostart is megírta, az indokoltnál többször repednek, törnek az orosz metrókocsikban az ülések. Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója erre reagálva az InfoRádióban tisztázta, ezeket a gyártó orosz cég minden esetben cseréli.

"A sajtóban megjelent hírek kicsit összemosnak két dolgot, a garanciális hibát és a nem garanciális hibát. Az orosz metróban valóban találtunk garanciális hibákat, üléstöréseket, de mindenkit megnyugtatok, az orosz fél garanciában cseréli őket és természetesen a három év garancia ilyenkor újraindul" – ecsetelte Bolla Tibor.

A hibákat tervezési-konstrukciósnak nevezte, a székek váza többször törik, reped, mint kellene. Az újraszereléskor pedig megerősített ülések kerülnek a metrókocsikba.

Ami nem tartozik a garancia alá, már egy más történet; a kiszakadó, kopó, koszolódó üléshuzatokról van szó, ezeket a BKV-nak kell cserélnie.

"És nem is csak a metrószerelvényen, erre folytattunk beszerzési eljárást, volt egy szerződésünk és volt egy keretünk, amely lassan kimerül" – folytatta Bolla Tibor.

Arra az értesülésre, hogy minden kilencedik-tizedik ülést cserélni kell ilyen-olyan okból, úgy reagált: "Igaz, hogy magasabb százalékban kell cserélni az üléseket, mint ahogy az megengedett lenne, de ezeket minden egyes alkalommal az orosz fél térítésmentesen cseréli, mivel ezt ő építette rossz konstrukcióban és szállította le így."

A magyar megrendelő közben pereskedik az orosz gyártóval egy másik ügyben.

"A perkeresetet összeállítottuk, jogsegélyszolgálat keretében ki is küldtük az orosz félnek, de az anyag átvétele már többször nem történt meg az orosz fél részéről, ezért a per érdemben még nem indult el, de természetesen az igényünket fenntartjuk, sőt a közeljövőben meg is fogjuk emelni a per értékét. Jómagam

nem értem az orosz felet, mert kamattal fogjuk a bíróságon érvényesíteni az igényünket"

– hangsúlyozta a vállalatvezető.

Az eljárást azért indította a BKV, mert bár a szervizigényes metrókocsikat az orosz fél korrektül javítja, a szerződés szerint azonban a forgalomból való kivonás miatt a megrendelőt kötbér illeti meg. Az oroszok főleg ezt vitatják, mondván, úgyis folyik a 3-as metró felújítása, ezek a szerelvények nem hiányoznak.

"Csak hát mi nem így szerződtünk" – tette hozzá Bolla Tibor.

Az összeg, a kiegészített perigény esetén, már elérheti a 6 milliárd forintot.

A metrók helyzetéről is beszélt Karácsony Gergely az InfoRádió Aréna című műsorában:

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Kiss J. László az Arénában: még ez a német kormány fog evickélni 2025 szeptemberéig

Az EP-választás megmutatta a német politikai erőviszonyokat, a kormánypártok kisebbségbe kerültek, de így sem számít előre hozott választásokra Kiss J. László. A Budapesti Corvinus Egyetem emeritus professzora az InfoRádió Aréna című műsorában beszélt az AfD jövőjéről, a lehetséges kancellárjelöltekről és arról, hogy a sorkötelezettség miért nem nyerő téma Németországban.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.06.26. szerda, 18:00
Szalai Máté
Közel-Kelet-szakértő, az olaszországi Ca’Foscari Egyetem kutatója
Óriási szélerőműfarm épül Észak-Macedóniában, magyar szálat emlegetnek

Óriási szélerőműfarm épül Észak-Macedóniában, magyar szálat emlegetnek

Néhány nappal azután, hogy helyi lapértesülés alapján kiderült: egy 450 millió euró körüli költségvetésű szélerőműfarm építésére, illetve egy gázinterkonnektor megépítésére összesen akár 1 milliárd eurós hitelt is nyújthat Magyarország Észak-Macedóniának, kedden az új észak-macedón miniszterelnök bejelentett egy óriási, 400-450 millió eurós költségvetésű szélerőműfarmot. Ezt egy luxemburgi székhelyű megújuló energiás befektetésekkel foglalkozó cég, az Alcazar Energy Partners valósítja meg, amely saját bejelentése szerint a 400 MW-os erőművel az ország, sőt az egész Nyugat-Balkán messze legnagyobb szélenergiás projektjét valósítja meg, és ötszöröződni fog az ország szélerőmű kapacitása.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. június 26. 08:47
×
×
×
×