Infostart.hu
eur:
385.19
usd:
328.11
bux:
109607.58
2025. december 13. szombat Luca, Otília
Nyitókép: Fürjes Balázs/Twitter

Fürjes Balázs új egyensúlyt akar, amire a megoldás is adott

Fürejes Balázs szerint új egyensúly kell az autós-, a közösségi- és a kerékpáros közlekedés arányában. A fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár megoldással is szolgál legújbb Twitter-bejegyzésében.

Fürjes Balázs szerint a megoldás: „jobb tömegközlekedés és P+R hálózat, a belvárost tehermentesítő külső körúti elemek, peremhidak megépítése. Ezért dolgozunk a HÉV-felújításon, a Galvani hídon, ezért veszünk új buszokat.”

Közben a Budapest Fejlesztési Központ közleményében emlékeztet, amikor a kormány Budapest közlekedését fejleszti, azt szeretné, ha az emberek gyorsabban, kényelmesebben, és kevesebb átszállással juthatnának el úticéljukhoz, ha kevesebb lenne a dugó, ezáltal tisztábbá válna a levegő, környezetbaráttá a budapesti közlekedés.

Ennek érdekében a BKF – Fürjes Balázs államtitkár vezetésével – kibővíti és megújítja a HÉV-hálózatot, és a most induló fejlesztés keretében a 44 éves átlagéletkorú hévkocsikat új, modern, akadálymentes járművekre cserélik.

Mindemellett új déli Duna-hidat terveznek, amely naponta 55 ezer autóval csökkenti a belvárosi hidak forgalmát és kapcsolatot teremt az egymástól eddig szinte elzárt dél-budai, csepeli és dél-pesti kerületek között. A kormány támogatja a budapesti közösségi közlekedés fejlesztését is: 64 darab vadonatúj, korszerű autóbuszt vásárolt és állít forgalomba a budapesti és elővárosi közlekedésben, a BKV kék buszos rendszerében – teszik hozzá.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
Wambach: A magyar gazdaságban a legtöbb területen aggasztó a helyzet

Wambach: A magyar gazdaságban a legtöbb területen aggasztó a helyzet

Achim Wambach, a Leibniz Centre for European Economic Research (ZEW Kutatóintézet) igazgatója és a Mannheim Egyetem professzora szerint a magyar gazdaság elmúlt évekbeli stagnálását több különböző tényező (EU-s források hiánya, egyes szektorok túlszabályozása, külkereslet csökkenése) okozza, a trendek pedig hosszú távon sem biztatóak. A közgazdász a Portfolionak adott interjújában arról is beszélt, hogy Magyarország sokat profitálhatna az európai értékláncok földrajzi átrendeződéséből, ehhez azonban kiszámíthatóbb szabályozási környezetre és gazdaságpolitikára lenne szükség. Wambach véleménye szerint Közép-Európa és Magyarország gazdasági jövője a jó minőségű oktatásban és a kutatás-fejlesztésben van, a régió ugyanis csak ezen keresztül tud majd meghatározóvá válni bizonyos gazdasági területeken és a korábbinál szervesebb módon bekapcsolódni a nemzetközi ellátási láncokba.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 13. 06:49
×
×
×
×