Fürjes Balázs szerint a megoldás: „jobb tömegközlekedés és P+R hálózat, a belvárost tehermentesítő külső körúti elemek, peremhidak megépítése. Ezért dolgozunk a HÉV-felújításon, a Galvani hídon, ezért veszünk új buszokat.”
Budapesten új egyensúly kell az autós-,a közösségi- és a kerékpáros közlekedés arányában.Megoldás: jobb tömegközlekedés és P+R hálózat,a belvárost tehermentesítő külső körúti elemek,peremhidak megépítése.Ezért dolgozunk a HÉV felújításon,a Galvani hídon,ezért veszünk új buszokat. pic.twitter.com/I0gA2WPheg
— Fürjes Balázs (@BalazsFurjes) December 9, 2020
Közben a Budapest Fejlesztési Központ közleményében emlékeztet, amikor a kormány Budapest közlekedését fejleszti, azt szeretné, ha az emberek gyorsabban, kényelmesebben, és kevesebb átszállással juthatnának el úticéljukhoz, ha kevesebb lenne a dugó, ezáltal tisztábbá válna a levegő, környezetbaráttá a budapesti közlekedés.
Ennek érdekében a BKF – Fürjes Balázs államtitkár vezetésével – kibővíti és megújítja a HÉV-hálózatot, és a most induló fejlesztés keretében a 44 éves átlagéletkorú hévkocsikat új, modern, akadálymentes járművekre cserélik.
Mindemellett új déli Duna-hidat terveznek, amely naponta 55 ezer autóval csökkenti a belvárosi hidak forgalmát és kapcsolatot teremt az egymástól eddig szinte elzárt dél-budai, csepeli és dél-pesti kerületek között. A kormány támogatja a budapesti közösségi közlekedés fejlesztését is: 64 darab vadonatúj, korszerű autóbuszt vásárolt és állít forgalomba a budapesti és elővárosi közlekedésben, a BKV kék buszos rendszerében – teszik hozzá.