Infostart.hu
eur:
389.48
usd:
330.26
bux:
0
2025. december 24. szerda Ádám, Éva
A közvetlen repülőtéri buszjárat Budapest belvárosában 2017. június 27-én. A Liszt Ferenc-repülőtér és a Deák Ferenc tér között július 8-ától közlekedik a 100E jelzésű járat.
Nyitókép: MTI/Illyés Tibor

Tizenötezer ember járt pórul, mire lépett a BKK

Hónapokig meg lehetett vásárolni a repülőtéri buszra a 900 forintos jegyet, pedig nem is közlekedett.

A koronavírus-járvány miatt lecsökkent a Liszt Ferenc repülőtér forgalma, ehhez igazodva április 1. óta nem közlekedik a 100E jelzésű járat, ami közvetlen kapcsolatot teremt a Deák Ferenc tér és a repülőtér között. A busz egyedi díjszabással üzemel: nem érvényesek rá a normál jegyek és bérletek, hanem egy külön, 900 forintos jeggyel lehet igénybe venni.

A mobilappos és az automatás jegyárusítást azonban nem állította le a Budapesti Közlekedési Központ, a nyáron felélénkülő utazási kedv nyomán pedig jó páran vásároltak is - szúrta ki a Közlekedő Tömeg. A BKK-tól származó információk alapján szerdán azt írták, április 1. és szeptember 6. között 15.358 darab repülőtéri vonaljegyet adtak el jegyautomatákon keresztül, további 538 darabot pedig a mobiljegy alkalmazáson keresztül. Ez azt jelenti, hogy több mint 14 millió forint bevételük keletkezett olyan jegyekből, amelyek egy nem létező járatra szóltak. Kérdésükre a BKK azt írta, hogy a repülőtéri vonaljegyet a repülőtérre közlekedő más járatokon is elfogadják, azonban erről semmilyen hivatalos tájékoztatás nincs, az utasok pedig más termékekkel - például átszállójeggyel, vagy az egyébként is meglévő bérletükkel - olcsóbban juthatnak el a reptérre.

Az ügyben megszólalt Vitézy Dávid is, aki azt állította, a jeggyel rendelkezőket a 200E járművezetői se engedték fel a járműre, hisz a normál vonaljeggyel használható járatokon a reptéri vonaljegy nem érvényes.

A BKK csütörtökön közleményt adott ki az ügyben. Eszerint technikai probléma miatt lehetett jegyet venni. "A hibára a Közlekedő Tömeg Egyesület hívta fel a figyelmet, amit ezúton köszön a Budapesti Közlekedési Központ. A BKK egyúttal elnézést kér azoktól az utasoktól, akiknek ez a hiba felesleges kiadást okozott. A korábban vásárolt Repülőtéri vonaljegy visszaváltható, vagy akár a későbbiekben felhasználható".

Ennek lehetőségeit össze is foglalta a közlekedési társaság - kérdés, hogy a már hazatért külföldi turisták melyik opcióval fognak élni.

  • A mobilappban vásárolt jegy visszaváltható úgy, hogy annak árát átutalják a felhasználó belső egyenlegére, ami később levásárolható.
  • A fel nem használt jegy teljes vételárát visszatérítik a BKK bármelyik ügyfélközpontjában, kezelési költség nélkül.
  • Ha valaki nem kíván a visszaváltásával foglalkozni, akkor a jegyet felhasználhatja egy későbbi utazása során.
Címlapról ajánljuk
Bíró Lajos: megváltoztak a karácsonyi étkezési szokások, csak az alapanyagok maradtak

Bíró Lajos: megváltoztak a karácsonyi étkezési szokások, csak az alapanyagok maradtak

Alapjaiban változtak meg a karácsonyi étkezési szokások Magyarországon – erről beszélt a séf az InfoRádióban. A hal ugyan megmaradt, de a többi hagyományos fogás helyét az egyszerű, gyorsan elkészíthető ételek vették át.

Durva átrendeződés az új autók piacán

Az Európai Unióban idén novemberben összességében és az év eleje óta is nőtt az új személygépkocsik forgalomba helyezése az egy évvel korábbihoz képest, miközben emelkedett az elektromos járművek piaci részesedése az Európai Autógyártók Szövetsége, az ACEA kedden közzétett jelentése szerint.
VIDEÓ
Szép csendben az EU gyökeresen átírja a hétköznapjainkat

Szép csendben az EU gyökeresen átírja a hétköznapjainkat

Az EU az utóbbi időszakban nem látványos nagy döntésekkel, hanem sok, egymást erősítő szabállyal kezdte átírni a hétköznapjainkat – a határátlépéstől és a banki fizetésektől a töltők egységesítésén át az adatok és a mesterséges intelligencia használatáig. Brüsszel szerint a lépések tétje kézzelfogható: gyorsabb ügyintézés, nagyobb biztonság és több kontroll a saját adataink felett, miközben csökken az emberek kiszolgáltatottsága a nagy cégeknek. Cikkünk azt mutatja meg, miért ezek a 2025-ben élesedett kis lépések rajzolják át igazán az európai mindennapokat, és hogyan állnak össze egy új, következetes keretté.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×