eur:
392.6
usd:
362.16
bux:
72132.83
2024. július 7. vasárnap Apollónia
Az első budapesti mobilitási pont megnyitója a Szent Gellért téren 2019. május 10-én.
Nyitókép: MTI/Szigetváry Zsolt

Bővültek a budapestiek közlekedési lehetőségei

Négy fővárosi helyszínen alakítottak ki kísérleti mobilitási pontot, amelyek a környezetkímélő, mikromobilitási eszközök használatához, és a hagyományos közlekedési módok kiegészítéséhez nyújtanak tesztkörnyezetet. Ezzel újabb fontos mérföldkőhöz érkezett nemzetközi Cities-4-People projekt.

A mobilitási pontok olyan helyszínek, ahol kerékpárkölcsönző, elektromos roller-, és robogómegosztó, valamint autómegosztó-rendszerek szolgáltatásait vehetik igénybe a fővárosban közlekedők. Ezek a mikromobilitási eszközök környezetkímélő formában nyújtanak segítséget jellemzően rövid távú utazásokhoz, a saját autó használatát helyettesítve.

A hálózat létrehozásának a környezetvédelmi szempontok mellett az is célja, hogy kiegészítse a hagyományos közlekedési eszközöket, azaz lehetőséget biztosítson a különböző közlekedési módok kombinálására és az ezzel kapcsolatos tapasztalatszerzésre.

A Fővárosi Közgyűlés és az Újbudai Önkormányzat jóváhagyásával 4 újbudai helyszínen alakítottak ki kísérleti mobilitási pontot:

  • a Szent Gellért téren,
  • az Egry József utcában,
  • a Magyar tudósok körútján, és
  • az Infopark villamos megállónál.

Ezeken a helyszíneken folyamatos méréseket végeznek a projekt szakemberei, amivel pótolhatatlan segítséget nyújtanak a budapesti közösségi közlekedési szolgáltatási csomag fejlesztéséhez – fogalmaz a BKK közleménye. A hálózat tesztidőszakának tavaszi indítását a koronavírus-járvány jelentősen hátráltatta, azonban az őszi időszak értékes eredményekkel, tapasztalatokkal szolgálhat, jegyzik meg.

A hálózat átadásán részt vett dr. Dorosz Dávid Klímavédelmi és Fejlesztési főpolgármester-helyettes, aki nyitóbeszédében arra hívta fel a figyelmet, hogy

a mobilitási pontok XXI. századi megoldást jelentenek,

mivel a parkoló autók számának növelése nélkül bővítik az emberek közlekedési lehetőségeit. A főváros vezetése ezzel is javítani szeretné a budapestiek életminőségét.

Az adatalapú döntéshozatal szempontjából elengedhetetlen az adatok gyűjtése és a felhasználói vélemények megismerése – mondta az eseményen Kerpel-Fronius Gábor. Az okosvárosért és részvételiségért felelős főpolgármester-helyettes szerint a Cities-4-People projekt jó példa arra, amikor egy városvezetés úgy próbál ki új intézkedéseket, hogy kérdez arról, és visszacsatolja a beérkező véleményeket. A városvezető hozzátette azt is, hogy a folyamat célja, hogy Budapest fenntarthatóbbá és élhetőbbé váljon.

Kerényi László Sándor, a BKK Stratégia és innováció igazgatója arról tájékoztatta az esemény résztvevőit, hogy a projekt részeként a Duna-partok mobilitási kihívásaira a főváros a BKK és a KTI közösen gyűjtötték a megoldási lehetőségeket a lakossággal. „A Cities-4-People remek lehetőséget teremtett a megosztott mobilitási szolgáltatókkal való partnerség megteremtésére, ami egy hosszú távú folyamatos együttműködés alapja lehet. A mobilitási pontokkal az is célja a fővárosnak és a BKK-nak, hogy a megosztott mobilitási eszközök számára rendezett tárolási területet alakítsanak ki” – tette hozzá a BKK igazgatója.

A projektről

A Fővárosi Önkormányzat, a Budapesti Közlekedési Központ és a Közlekedéstudományi Intézet partnerként vesznek részt a 2017-ben indult 3 éves, Európai Unió Horizont 2020 keretprogramja által finanszírozott Cities-4-People, Városok az emberekért című kutatás-fejlesztési-innovációs projektben. A projekt célja, hogy

közösségi tervezésen keresztül emberközpontú közlekedési fejlesztéseket támogasson

a városi közlekedésben érintett szereplők (pl. lakosság, szállítmányozók) igényeinek figyelembevételével. A projekt 5 európai város (Trikala, Hamburg, Oxford, Isztambul – Üsküdar, és Budapest) helyi, kerületi (neighbourhood) szintű közlekedéssel kapcsolatos kihívását kívánja megoldani tesztbeavatkozások tervezésével, megvalósításával és értékelésével. A projekt budapesti célterülete a Duna-part Margit híd és Műegyetem rakpart közötti budai szakasza.

Címlapról ajánljuk
Kiderült, hogy egészséges-e a budapesti ivóvíz

Kiderült, hogy egészséges-e a budapesti ivóvíz

A Dunában vannak emberi eredetű szennyeződések, főként növényvédőszer- és gyógyszermaradványokat, valamint ipari korróziógátló anyagokat azonosítottak a szakemberek – mondta az InfoRádióban a Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ vezető vízhigiénés szakértője a folyó és a budapesti ivóvíz minőségét vizsgáló átfogó kutatásokról.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.08. hétfő, 18:00
Lakatos Júlia
a Méltányosság Politikaelemző Központ stratégiai igazgatója
Folytatódnak az orosz bombázások, miközben az ukránok katonai célpontoknak látszó bábukkal próbálkoznak - Háborús híreink vasárnap

Folytatódnak az orosz bombázások, miközben az ukránok katonai célpontoknak látszó bábukkal próbálkoznak - Háborús híreink vasárnap

Az orosz bombázás három civilt ölt meg szombaton Ukrajna déli részén, Herszonban - közölték tisztviselők. Az éjszakai orosz csapások miatt több mint 100 ezer háztartás maradt áram nélkül Észak-Ukrajnában, és megszűnt a vízellátás egy regionális fővárosban - közölték szombaton az ukrán hatóságok. Közben tűz ütött ki egy gázvezetéken a Krímben - közölték vasárnap az oroszok által telepített hatóságok, akik szerint baleset történt, áldozatok pedig nincsenek. Az ukrán légierő parancsnoka mindemellett arról számolt be, hogy erői megtévesztették az orosz csapatokat katonai célpontoknak látszó modellekkel, amelyek ellen az oroszok rakétákat vetettek be. Háborús híreink vasárnap.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×