Budapest parkolási rendelete szerint a Fővárosi Közgyűlés dönt a zónákról és a parkolódíjakról, valamint azokról a napokról is, amelyeken fizetni kell a parkolásért. Mindezt egy 2010-es rendelet szabályozza. A kerületeknek a helyi kedvezményrendszer létrehozásában van mozgásterük. A Világgazdaság megkereste a fővárost, de egyelőre nem kaptak választ.
Budapesten mintegy 110 ezer fizetős, közterületi parkolóhely van, ebből az utolsó elérhető, 2018-as kimutatás szerint csaknem 8500 a fővárosé, a többi a kerületeké.
A terézvárosi önkormányzat a lappal azt közölte, hogy a szabályozás módosítása a dugódíj esetleges bevezetése miatt kerülhet napirendre, és amiatt az önkormányzati cél miatt, hogy a lakosság a lakóhelye közelében parkolhasson.
Ki kell alakítani egy olyan rendszert, amely lehetővé teszi, hogy a helyiek előnyt élvezzenek, és bizonyos parkolóhelyeket csak itt élők használhassanak
- írták.
A lap körkérdése nyomán kiderült, hogy
- Újpesten márciusban indul egy átfogó parkolási koncepció megalkotása;
- a II. kerületben újragondolják az övezeteket és a díjszabást;
- az I. kerületben és a VII. kerületben szűkítenék a bérlők kedvezményeit;
- az V. kerületben bővülhet az autók parkolóházi elhelyezésének lehetősége;
- a XI. kerületben teljes átszervezés várható, önálló parkolási céget hoznak létre;
- a XV., a XVI., a XVII., a XVIII., a XX., a XI. és a XXII. kerület viszont nem tervez változtatni az ingyenes parkoláson.