Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Nyitókép: Pixabay

Gyökeres változás jön az iskolai nyelvoktatásban

A technikumokban egy nyelvet fognak tanulni, de azt olyan magas óraszámban, mint amennyiben a gimnáziumokban a két nyelvet tanulják.

Az innovációs minisztérium tervei szerint a megújuló szakképzés biztosítani fogja a középfokú nyelvvizsga megszerzéséhez szükséges tudást. A technikumokban az idegen nyelvi óraszámok ugyanolyan magasak lesznek, mint a hagyományos gimnáziumban. Annyi különbséggel, hogy a technikumok diák­jai egy idegen nyelvet tanulnak, de azt annyi órában, mint a gimnáziumi tanulók a két nyelvet. Az első két évben lesz nagyobb hangsúly a közismereti tantárgyak oktatásán, 11. évfolyamtól ez csökken, és a szakmai gyakorlat kap nagyobb hangsúlyt, a nyelvoktatást viszont végig kiemelten kezelik - tudta meg a Magyar Nemzet.

Jelenleg a szakgimnáziumok (­leendő technikumok) kerettanterve szerint heti négy nyelvórájuk van a tanulóknak, a hároméves, érettségit nem adó szakközépiskolákban pedig mindössze heti két órát fordítanak nyelvtanulásra. Az új Nemzeti alaptanterv elképzelései szerint 2020-tól kötelező alapóraszámként 10. osztályig hat, a felsőbb évfolyamokon pedig hét nyelvórát írnának elő a középiskolásoknak. A szakgimnáziumokban heti hat, majd nyolc órában maximálnák a nyelvoktatást. A kétszer kéthetes külföldi nyelvtanfolyamok lehetősége a technikumokban tanulókra is érvényes lesz.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×