eur:
401.37
usd:
365.71
bux:
73411.75
2024. október 5. szombat Aurél
Bige László, a Nitrogénművek Zrt. elnök-vezérigazgatója beszédet mond a cég 140 milliárd forint értékű beruházásáról tartott tájékoztatón Pétfürdőn 2016. szeptember 22-én.
Nyitókép: MTI/Bodnár Boglárka

Újabb fordulat, megtorpedózhatják Bige László gyárának újraindítását

Mégsem várható, hogy a héten újraindul a szolnoki kénsavgyár, mert a megyei katasztrófavédelmi hatóság megfellebbezheti azt a bírósági döntést, amely hatályon kívül helyezte az üzem leállítását eredményező korábbi határozatot.

Akár hónapokat is igénybe vehet, amíg megszületik Bige László szolnoki kénsavgyárának hatósági bezáratása ügyében az első, köztes, az újraindulás feltételéül támasztott, jogerős döntés - értesült a Népszava.

A Bige Holdingnál egyelőre azt várják, hogy a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság fellebbez-e a Debreceni Törvényszék múlt heti, köztes döntése ellen. Ebben a közigazgatási és munkaügyi bíróság a felperes kérésére hatálytalanította a katasztrófavédők múlt hónap végi, a veszélyes üzemnek minősülő tevékenységet megtiltó határozatának azonnali végrehajtását.

A katasztrófavédelem most ez ellen is fellebbezhet a Fővárosi Törvényszéken. A megyei katasztrófavédelmi igazgatóságnál ugyanakkor nem árulták el a lap megkeresésére, hogy élnek-e a lehetőséggel. Szakértők szerint ezt körülbelül e hét végéig kezdeményezhetik. Amíg ez nem dől el, ismereteink szerint a gyárban várnak az újraindulással.

A történtekről az InfoRádiónak is beszélt június 12-én az ország 5. leggazdagabb embere, aki oligarchikus maffiatámadásnak nevezte szolnoki műtrágyagyárának leállítását és a cégei ellen zajló más vizsgálatokat.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.07. hétfő, 18:00
Karácsony Gergely
Budapest főpolgármestere
Súlyos hibát követne el az EU, ha így mentené meg az autóiparát

Súlyos hibát követne el az EU, ha így mentené meg az autóiparát

Az Európai Unió úgy döntött, büntetővámokat vet ki a Kínából importált elektromos autókra, válaszul a versenytorzító kínai állami támogatásokra, amelyekkel a távol-keleti ország saját autóiparát erősítette az elmúlt években. Ez a lépés nem minden európai szereplőre hat egyformán, és fennáll annak a lehetősége, hogy megegyezés helyett kereskedelmi háború robban ki az EU és Kína között. Ez pedig egy még súlyosabb döntéshez vezethet, a kibocsátáscsökkentési célok módosításához.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×