Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
A Duna ártere alacsony vízállásnál Vámosszabadi határában 2018. augusztus 14-én.
Nyitókép: MTI/Krizsán Csaba

Fokozottan érinti Magyarországot a klímaváltozás

Magyarországnak is ki kell vennie a részét abból, hogy csökkenjen a Földön az üvegházhatású gázok kibocsátása – jelentette ki az InfoRádió Aréna című műsorában Mika János éghajlatkutató.

A hőmérséklet-emelkedés a Kárpát-medencében 30-40 százalékkal gyorsabb, mint a Föld átlagában. Ez a mérsékelt övi területeken jellemző, az egyenlítő térségében alig van felmelegedés, tőlünk sokkal északabbra viszont még erősebb a változás – mondta az InfoRádió Aréna című műsorában Mika János éghajlatkutató.

Az Esterházy Károly Egyetem tanára szerint Magyarországon és ezen az égövön azért emelkedik jobban a hőmérséklet, mert

csökken a felhőzet, főleg a nyári hónapokban, vagyis erősebben süt a nap.

Hozzátette: ugyanez a helyzet a földközi-tengeri térségben.

Magyarországnak is ki kell venni a részét abból, hogy csökkenjen a Földön az üvegházhatású gázok kibocsátása – hangsúlyozta azéghajlatkutató.

„Meg kell tennünk a magunkét.

Magyarország nagyjából 0,15 százalékáért felelős a kibocsátásnak, de ha senki sem teszi meg a magáét, akkor nem lesz jó” - figyelmeztetett.

Mint az Esterházy Károly Egyetem tanára kifejtette, kétféle cselekvés van: alkalmazkodás és változtatás.

„Az alkalmazkodás az, hogy valamekkora változás így is, úgy is bekövetkezik. Ennek a kevés előnyét kihasználjuk, a sok hátrányát pedig tompítjuk. A kibocsátás mérséklése abból áll, hogy lassítjuk a melegedést.

Ahhoz, hogy ne melegedjen a Föld tovább, mindenkinek 70 százalékkal kellene kevesebbet kibocsátania. Ez nagyon messze van”

- mondta Mika János. Kiemelte: a 2016-tól érvényes párizsi megállapodás a 2030-ig érvényes csökkentési pályának nagyjából egyharmadát fedezi, ha mindenki betartja azt.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×