A felújítás két hete alatt, május 13. és 26. között olyan, előre tervezett karbantartási munkákat végeznek a vágányokon, a váltókon, a forgalmat irányító biztosítóberendezésen, a felsővezeték-hálózaton és a peronokon, amelyeket csak akkor lehet kivitelezni, ha szünetel a vonatforgalom.
- Javítják a vasúti pályát a pályaudvar teljes hálózatán,
- a csarnok egész területén újraaszfaltozzák az utasperonokat,
- karbantartják a teljes állomás felsővezeték-hálózatát, a biztosítóberendezést, az energiaellátási hálózatot és a térvilágítást.
- Új utastájékoztató LED-kijelzőfalat telepítenek a csarnokba,
- lebontják a használaton kívüli, egykori büféket, pavilonokat,
- kicserélik a padokat, a szemeteseket és az utastájékoztató piktogramokat.
- Helyreállítják a károsodott falakat a csarnokban és az utasforgalmi területeken.
- Virágosítják és rendezik a főbejárat, valamint az oldalsó kapuk közelében lévő zöldterületeket.
A vasúttársaság egy korábbi közleményben arról írt, hogy több mint százan dolgoznak majd a szerelési munkákon, amelyekhez több munkagépet, vasútüzemi és közúti járművet is igénybe vesznek. A munkák eredményeként a vasúttársaság várakozása szerint a Keleti pályaudvaron
- javul a különböző berendezések működése,
- jelentősen csökken a meghibásodások száma,
- megelőzhető lesz a sebességkorlátozások bevezetése,
- javul a menetrend,
- csökken a műszaki üzemzavarok száma.
Loppert Dániel, a MÁV kommunikációs igazgatója az InfoRádióban nagyon fontosnak nevezte, hogy a felújítás két hete alatt utazás előtt mindenki érdeklődjön, mert rengeteg vasútvonalat és vonatot érintenek a munkálatok, hiszen mintegy félezer vonatot fogad naponta a Keleti pályaudvar. Ezek most több pályaudvarra kerülnek át.
Egyes vonatok a Déli pályaudvarra és Kelenföldre, mások Kőbánya-Kispestre valamint Kőbánya felsőre és Zugló megállóhelyre kerülnek át, minden, a lezárással kapcsolatos információ megtalálható a MÁV honlapján.
A MÁV kommunikációs igazgatója azt is elmondta, hogy a kéthetes zárlat érinti egyebek között érinti
- a Budapest–Győr–Hegyeshalom,
- a Budapest–Pusztaszabolcs–Pécs,
- a Budapest–Hatvan–Miskolc–Sátoraljaújhely,
- a Budapest–Újszász–Szolnok–Békéscsaba–Lőkösháza vonalat.
A nemzetközi forgalom tekintetében is lehet változásokra számítani. Általánosságban elmondható, hogy a nyugati irányból érkező vonatok a Déliben illetve Kelenföldön állnak meg, a Berlin irányából érkező vonatok a Nyugati pályaudvaron, míg a Románia felől érkező vonatok Kőbánya-Kispesten állnak majd meg a Keletiben zajló munkálatok alatt. A teljes karbantartás 2,1 forintba kerül, amit a MÁV saját forrásból biztosít - mondta Loppert Dániel.
Több mint 170 ezer utast érint
A Keleti pályaudvar lezárása a MÁV számításai szerint két hét alatt 160 ezer jegyet váltó és további 11 ezer bérletes utast érint. A jegyértékesítési rendszert a fogadó pályaudvarokon megerősítik, a vasúti internetes keresőkben - köztük az Elvira oldalon és a vonatinfo mobilalkalmazásban, a www.mav.hu/keleti honlapon - a változást átvezették, ezért érdemes ezeket is használni a tájékozódáshoz - mondta Kormányos László, a MÁV-Start igazgatója.
A Keleti pályaudvar bezárása alatt a Thököly útról megközelíthető nemzetközi pénztárban árulnak majd belföldi jegyeket is a nemzetközi vasúti jegyek mellett, de a vasúti jegyek az interneten és a vonatinfó alkalmazáson is megvehetők.
A zárlat a budapesti tömegközlekedésre is hatással lesz
Loppert Dániel elmondta, hogy az utasok tájékoztatására 100 táblát - és a BKK-val is egyeztetve - további 150 tájékoztatót helyeztek el vidéken és Budapesten.
A Keleti pályaudvar bezárása alatt Piliscsaba és Pécel között kísérleti jelleggel a Budapest körvasúton is járnak majd a vonatok,
ezen a szakaszok Üröm és Rákoscsaba között Budapest bérlettel is fel lehet szállni.
A BKK a 37 és a 37/a villamosokon Sörgyár és Blaha Lujza tér között elfogadja az érvényes vasúti bérleteket, igazolványokat, ezeket a villamosokat és a 4-es metrót sűrűbben közlekedtetik.