Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.9
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
A Magyar Légiközlekedési Vállalat (Malév) Boeing 737-700 típusú repülőgépe száll fel a Ferihegyi repülőtéren 2010. március 4-én.
Nyitókép: H. Szabó Sándor

A Kúria szerint nem tehet az állam a Malév-csődről

A jogerős ítélet azt jelenti, hogy a Malév-saga utolsó pillanatáig kitartó alkalmazottak futhatnak a pénzük után.

Számos alkalmazott esetében milliós tartozást halmozott fel 2012-es csődje pillanatáig a Malév, összesen

800 egykori dolgozó vár jussára; összesen mintegy 4,5 milliárd forint körüli összegről van szó.

Noha a bérgarancia-alapból mindenki kapott mintegy 1,5-1,5 millió forintot, de sok esetben ez csak a tartozás 30-50 százalékát jelenti.

Az alkalmazottak perre mentek a pénzükért, és első fokon sikerrel is jártak, ám miután egyesítették ügyüket a bíróságon és az állam megtámadta az ítélete(ke)t, a Kúria úgy döntött:

"a Malév felszámolásához vezető veszteséges gazdálkodást nem az állam befolyásoló magatartása és a megfelelő intézkedések elmulasztása okozta",

illetve nem minősíthető tartósan hátrányos üzletpolitikának, hogy az állam intézkedései, üzleti tervei, stratégiai döntései részben vagy egészben eredménytelennek bizonyultak. Vagyis:

az állam nem felelős a csődért.

Ezzel párhuzamosan a követelések továbbra is lehetnek jogosak, a gond a Népszava összeállítása szerint az, hogy a még mindig felszámolás alatt álló Malévnak nem lesz pénze a tartozások kifizetésére, az állam pedig - ezek után - aligha vállal felelősséget.

A dolgozók mellett cégek is várnak a pénzükre, a kinnlévőség a költségvetés szempontjából is tetemes összeg, a mintegy háromezer hitelező 175 milliárd forintot követel.

Demeter Csaba, a dolgozók érdekeit képviselő Hunalpa vezetője a lapnak elmondta, álláspontja szerint politikai döntés született a Kúrián, úgy látja, igazságügyi szakértők véleményével megerősített ítéletet söpört le fellebbviteli fórumként. Az egyesített eljárást folytathatnák ugyan az Alkotmánybíróságon vagy a Kúrián, ám szavaiból kiderül, csak annyit javasol a károsultaknak, hogy kártérítési perekként folytassák a harcot.

Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×