eur:
411.35
usd:
392.46
bux:
79551.8
2024. november 25. hétfő Katalin
18 éven felülieknek
Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek.

Ha szeretné, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használjon szűrőprogramot
A 112-es egységes segélyhívó rendszer hívásfogadó központja Szombathelyen 2018. szeptember 14-én. A 112-es számra évente érkező mintegy ötmillió hívás közül négymillió nem igényel beavatkozást, ezért a mentők és a katasztrófavédelem arra kéri az embereket, hogy csak tényleges veszély esetén hívják a segélykérő vonalat.
Nyitókép: MTI/Varga György

Azt kérik, csak valós vészhelyzet esetén hívják a 112-t

A hívások több mint 75 százalékában nincs igazi vészhelyzet.

A rendőrség, a mentők és a katasztrófavédelem arra kéri az embereket, hogy csak tényleges veszély esetén hívják a 112-es segélykérő vonalat. Azért hívják fel erre a figyelmet, mert a 112-es számra évente érkező

mintegy ötmillió hívás közül négymillió nem igényel beavatkozást

- ez az arány már öt éve változatlan -, a fals hívások viszont a valóban beavatkozást igénylő helyzetek kezelésétől vonják el a kapacitást - hangzott el.

Bemutattak egy kisfilmet, amelyben az egyik bejelentő fára repült madarakhoz, a másik egy elromlott bojlerhez riasztja a tűzoltókat, egy harmadik pedig azért kér segítséget, mert elfelejtette a telefonja PIN-kódját. Annak alátámasztására, hogy ezek mennyire valós helyzetek, Gál Kristóf, az Országos Rendőr-főkapitányság szóvivője lejátszott néhány, a 112-re érkező hívásról készült felvételt, ezeken például

  • fára szorult kismókus miatt, illetve
  • bódé tetején rekedt papucs miatt kértek segítséget.

A szóvivő elmondta, terveik között szerepel, hogy a 112-es segélyhívó használatát tudatosító foglalkozásokat tartanak a közoktatási intézményekben is.

Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat Kommunikációs Igazgatója hangsúlyozta, hogy a 112 azért hasznos a mentők számára, mert

kiszűri azokat a hívásokat, amelyekkel nincs dolguk, így több energia jut a valódi feladatellátásra.

Ugyanakkor arra kér mindenkit, hogy feleslegesen ne terhelje a segélyhívó központokat - mondta.

Hajdu Márton, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság szóvivője szintén hasznosnak nevezte a segélyhívó központok működését, hiszen onnan már valóban csak azok a riasztások jutnak el hozzájuk, amelyek a katasztrófavédelem beavatkozását igénylik.

Arra is felhívta a figyelmet: a gyors beavatkozás egyik feltétele, hogy a bejelentők betartsák a protokollt. Vagyis elmondják a nevüket, a káreset pontos helyszínét, illetve pontosan beszámoljanak arról, hogy mi történt.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×