Az elmúlt három évben a vizsgált webáruházak 80 százalékánál talált valamilyen kifogást a fogyasztóvédelmi hatóság,
ráadásul 54 százalékánál az ismételt ellenőrzéseknél is megmaradtak a problémák – közölte Keszthelyi Nikoletta.
Hozzátette: ezért mindenképpen lépni kellett, hogy a netes kereskedelem erősödjön fogyasztóvédelmi szempontból.
A helyettes államtitkár emlékeztetett, hogy a nemzeti internet konzultáció eredményéből kiderült, hogy a megkérdezettek 43,7 százaléka szeretett volna erősebb fogyasztóvédelmi intézményrendszert, magasabb bírságokat, 59,6 százaléka pedig egy olyan adatbázist is szeretne, amely tartalmazza azokat a vállalkozásokat, ahonnan nem érdemes vásárolni.
Éppen ezért módosultak, és idén január elsejétől hatályba is léptek az új fogyasztóvédelmi szabályok:
emelkedett a bírság összege, készül egy feketelista,
és az ügyfélszolgálatra vonatkozó szabályok is módosultak – tette hozzá Keszthelyi Nikoletta.
Hozzátette: a feketelistát most fejlesztik, és még februárban meg fog jelenni a www.fogyasztovedelem.kormany.hu honlapján a jogsértő webáruházak adatbázisa linken.
Elmondta, hogy az adatbázisba azok az elektronikus kereskedelemmel kapcsolatos fogyasztóvédelmi jogsértések fognak bekerülni, amelyeket a Fogyasztóvédelmi Hatóság, a Gazdasági Versenyhivatal és a bíróság jogerősen megállapított.
Az adatbázisban rá lehet majd keresni a vállalkozás nevére, és márkanevére is,
megtudhatjuk majd, hogy mi történt és ezért milyen szankciót kapott a webáruház – tette hozzá a fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár.