eur:
402.97
usd:
368.16
bux:
83392.57
2025. április 9. szerda Erhard

Három médiaszolgáltató tenne közzé politikai reklámot

Három kereskedelmi médiaszolgáltató is jelentkezett a Nemzeti Választási Bizottságnál (NVB), hogy a szombaton indult népszavazási kampányban politikai reklámot kíván közzétenni - derül ki a Nemzeti Választási Iroda (NVI) internetes tájékoztató oldalának adataiból.

Az alaptörvény rögzíti, hogy a demokratikus közvélemény kialakulásához kampányidőszakban szükséges megfelelő tájékoztatás érdekében politikai reklám kizárólag ellenérték nélkül, az esélyegyenlőséget biztosító feltételek mellett közölhető. A politikai reklám televízióban, rádióban jelenhet meg.

A népszavazásról szóló törvény szerint országos népszavazási kampányidőszakban politikai reklámot a kezdeményezés szervezői, továbbá a kezdeményezés szervezésében részt nem vevő, de országgyűlési képviselőcsoporttal rendelkező pártok tehetnek közzé a közszolgálati és a nem közszolgálati rádió- és televíziócsatornákon.

A politikai reklám műsoridejét a közszolgálati médiaszolgáltatónál - a Duna Médiaszolgáltató Zrt.-nél - a törvény 300 percben állapította meg. A népszavazási kezdeményezés szervezője és a frakciók rendelkezésére álló időtartamot egyenlő arányban kellett felosztani, ez azt jelenti, hogy a kormányt és a frakciókat 50-50 perc illeti meg. A politikai reklámokat a közszolgálati médiaszolgáltató legnagyobb éves átlagos közönségaránnyal bíró médiaszolgáltatásában kell közzétenni.

A nem közszolgálati médiaszolgáltatók nem kötelesek ilyen jellegű politikai reklámot sugározni, de vállalhatják azt. A jogszabály szerint amennyiben a közszolgálatinak nem minősülő, országosan elérhető lineáris médiaszolgáltatást nyújtó szolgáltatók biztosítani kívánják politikai reklám közzétételének lehetőségét, ezt kötelesek közölni a NVB-vel. A politikai reklám közzétételéért a médiaszolgáltató ellenszolgáltatást nem kérhet, és nem fogadhat el.

A nem közszolgálati médiaszolgáltatóknak szombat 16 óráig volt lehetőségük ilyen bejelentést tenni, az NVB-hez a határidő lejártáig három kereskedelmi médiaszolgáltató is bejelentkezett.

Az NVI internetes oldalán vasárnap közzétett adatok szerint az ATV Zrt., a TV2 Média Csoport Kft. és a CEE Broadcasting Co. Srl. jelentette be, hogy politikai reklámokat tenne közzé a kampányban. Az ATV és a TV2 médiaszolgáltatója egyaránt 300 percben jelölte meg a közzététel összes időtartamát. A CEE Broadcasting Co. Srl. bejelentése szerint a politikai reklámot a Super TV2, a Mozi+, a Prime, az Izaura TV és a Zenebutik műsorában tennék közzé, összesen 150 percben.

Ez azt jelenti, hogy a népszavazási kampányban politikai reklámot a közszolgálati műsorszolgáltatón kívül kereskedelmi csatornákon is láthatnak a választópolgárok.

A jogszabály alapján már a 2014-es országgyűlési, európai parlamenti és önkormányzati választáson is lehetőségük volt a kereskedelmi médiaszolgáltatóknak, hogy a kampányban ingyenesen közzétegyenek politikai reklámokat, de akkor egy médiaszolgáltató sem élt a lehetőséggel.

A politikai hirdetésekre - azaz a nyomtatott és elektronikus sajtótermékekben megjelenő kampányanyagokra - egy más szabály vonatkozik. A választási eljárásról szóló törvény szerint a népszavazást megelőző kampányidőszakban politikai hirdetést csak az a sajtótermék tehet közzé, amely az adott választás kitűzését követő öt munkanapon belül hirdetési árjegyzékét az Állami Számvevőszék részére megküldi. Az októberi népszavazás esetében ez a határidő július 12-én járt le.

Az Országgyűlés május 10-én rendelte el a kötelező betelepítési kvótáról szóló, a kormány által kezdeményezett népszavazást, amelyet Áder János köztársasági elnök október 2-ára írt ki. A kérdés úgy szól: "Akarja-e, hogy az Európai Unió az Országgyűlés hozzájárulása nélkül is előírhassa nem magyar állampolgárok Magyarországra történő kötelező betelepítését?"

Címlapról ajánljuk
Donald Trump megszólalt Peking vámjainak emelése után: Kína meg akar állapodni

Donald Trump megszólalt Peking vámjainak emelése után: Kína meg akar állapodni

Eddig jellemzően ostorozta a távol-keleti országot. Most, miután a világ országai számára a vámok felfüggesztését, Kína számára annak emelését jelentette be, arról beszélt, hogy a kínaiak büszke nemzet.

BL élőben: Barcelona–Borussia Dortmund, PSG–Aston Villa

A papírforma a hazai csapatok sikerét ígéri a labdarúgó Bajnokok Ligája szerda esti negyeddöntőiben, azt, hogy a Barcelona és a PSG is előnyt szerez a visszavágóra. Ám a Borussia Dortmund és az Aston Villa nem fog könnyen belenyugodni ebbe.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.10. csütörtök, 18:00
Nyeste Orsolya az Erste vezető elemzője
Madár István a Portfolio vezető elemzője
Rakétaként lőtt ki Amerika Trump lépése után

Rakétaként lőtt ki Amerika Trump lépése után

Meredeken estek a tőzsdék azóta, hogy Donald Trump múlt héten új vámokat jelentett be az USA kereskedelmi partnereire és bár hétfő délután és kedden már némi megnyugvás látszott a piacokon, a befektetők ugyanis abban reménykedtek, hogy az Egyesült Államok enyhíthet a vámokon, de ez a várakozás végül nem igazolódott be, ma életbe léptek a múlt héten bejelentett vámok - beleértve a Kínára vonatkozó 104 százalékos vámot is -, sőt, egy újabb szektort, a gyógyszerszektort is jelentős vámmal fenyegetett meg tegnap este Trump. Ez ismét elrontotta a hangulatot a tőzsdéken, nagyot esett hajnalban a japán tőzsde, a dél-koreai index pedig már elérte a medve piac szintjét jelző 20 százalékos mínuszt a legutóbbi csúcs óta. Az európai indexek 2-3 százalék közötti esésekkel nyitottak és napközben sokáig kitartottak a vaskos mínuszok, miután Kína további 84 százalékos viszontvámot vetett ki az Egyesült Államokra, délután pedig az EU is döntött arról, hogy vámokat vet ki az amerikai termékek egy részére. Az amerikai tőzsdék ennek ellenére meglepően kis mozgásokkal indították a szerdai kereskedést és nyitás után nem sokkal pluszba fordultak. Aztán megjött a bejelentés, amire szárnyalni kezdtek: Trump egy 90 napos szünetet rendel el azon országok számára, amelyek nem vezettek be megtorló (visszavágó) vámokat az Egyesült Államokkal szemben. Május 8-án lesz a Portfolio Investment Day 2025 befektetési konferenciánk, ahol profi szakemberek osztják meg befektetési ötleteiket, legyen szó a részvény-, állampapír-, nyersanyag-, kripto-, ingatlan- vagy műtárgypiacról. Most érdemes jelentkezni! Információ és jelentkezés.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×