eur:
414.58
usd:
398.72
bux:
79538.01
2024. december 23. hétfő Viktória

Tarlós: még van egy hete a kormánynak a buszbeszerzési döntésre

Július 5-ig van még ideje a kormánynak arra, hogy döntést hozzon a fővárosi buszbeszerzés ügyében, miután a múlt héten ezzel nem foglalkoztak a kormányülésen - mondta Tarlós István főpolgármester kedden budapesti sajtótájékoztatóján.

Közölte, nem a főváros tervezte, hanem a kormány kérte, hogy a 3-as metróvonal felújításának ideje alatt szükséges járműpótlást szolgáltatásvásárlással oldják meg. Ehhez szükséges a kormány részéről garanciavállalás az esetleges többletköltségekre.

"Ha most időhúzás folyik, akkor nem Tarlóst büntetik (...), meg nem is a fővárost, hanem a kormány a saját idejét fogyasztja" - fogalmazott Tarlós István, hozzátéve: ugyanis a metrópótló buszok ügyében van érvényes és végrehajtható fővárosi közgyűlési határozat.

A szolgáltatásvásárlás mellett létezik a buszvásárlásra két - egy olcsóbb és egy drágább - opció. A legolcsóbb nyertes tender lengyel buszok vásárlásáról szól - mondta a főpolgármester, aki kitért arra, már a negyedik határidőt adták a kormánynak, hogy mozgástere legyen.

Hangsúlyozta: azt kérik a kormánytól, hogy ha a főváros megvétózza a legolcsóbb és időben is megfelelő ajánlatot, akkor a kormány adjon egyértelmű garanciát az általuk kért megoldásból következő esetleges magasabb költség és a legolcsóbb ajánlat közötti árkülönbözet megtérítésére.

A múlt pénteki kormányüléssel kapcsolatban elmondta, a buszbeszerzés ügyében állítólag őt akarták megvárni, és mivel nem volt itthon, az üggyel nem foglalkoztak. Tarlós István ezt egy ürügynek tartja, hiszen - mint közölte - Bagdy Gábor főpolgármester-helyettesnek felhatalmazása volt arra, hogy ezen a kormányülésen részt vegyen és ott a fővárost képviselje. Erről a Miniszterelnökséget és az illetékes szakminisztert egyaránt írásban értesítették - jegyezte meg.

A főpolgármester közölte azt is, hogy a július 5-i kormányülésre is meghívták, de a kormányfőnek jogában áll két kormányülés között személyesen is kormányhatározatot hozni.

"Mindent megteszünk a 3-as metró felújításáért, a kormány, a főváros egyaránt, sajnálom, hogy a buszos ügyben a kormány közeli körökben valaki (...) hezitál" - fogalmazott.

Tarlós István a sajtótájékoztatón "hazug pimaszságnak nevezte" és visszautasította Vitézy Dávidnak, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) volt vezetőjének azt a véleményét, hogy ő nem kedveli a magyar buszokat.

Hozzátette: Vitézy eltávolításának az egyik fő oka éppen az volt, hogy panaszok szerint a BKK rendszeresen olyan tendereket írt ki, amelyek a magyar vállalkozók számára kedvezőtlenek voltak. Ez a kormány észrevétele is volt - jegyezte meg Tarlós István.

A főpolgármester találgatásként értékelte a Népszabadság azon értesülését, hogy az OTP vezetésével alakuló banki konzorcium finanszírozhatná a 3-as metró infrastruktúrájának 137,5 milliárdos felújítását, ha az Európai Unió nem támogatja a projektet.

Címlapról ajánljuk
Prőhle Gergely: a német hatóságoknak ideológiailag besorolhatatlan, így kezelhetetlen volt a magdeburgi merénylő

Prőhle Gergely: a német hatóságoknak ideológiailag besorolhatatlan, így kezelhetetlen volt a magdeburgi merénylő

A magdeburgi tragédiáról, annak társadalmi hatásáról, egy AfD-szimpatizáns szaúdi orvos megítéléséről, valamint a német belpolitikai helyzetről is beszélt Prőhle Gergely volt berlini nagykövet, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukács Intézet programigazgatója az InfoRádió Aréna című műsorában. Bemutatott egy olyan megközelítést, ami megelőzhetővé tenné az ilyen tragédiákat, és valamiféle társadalmi békesség felé is elvezethetne.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
A zöld ipar kérdése még fontosabbá vált

A zöld ipar kérdése még fontosabbá vált

Az Európai Unió öt évvel ezelőtt, amikor elindította az Európai Zöld Megállapodást (European Green Deal), a klímaváltozás elleni küzdelem globális élharcosaként pozícionálta magát. A fenntartható gazdaság kiépítése azonban mostanra még fontosabbá vált, mivel a globális felmelegedés következményei és költségei egyre súlyosabbak. Ráadásul az Ukrajna elleni orosz inváziót követő földgázválság is rámutatott arra, hogy fel kell gyorsítani a dekarbonizációt az EU energiaellátásának biztosítása, az energiaköltségek csökkentése és a társadalmi kohézió előmozdítása érdekében. Az egykor klímavédelmi programként indult politika ma már az EU egzisztenciális kihívásainak kezelésében segíthet.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×