Közölte, nem a főváros tervezte, hanem a kormány kérte, hogy a 3-as metróvonal felújításának ideje alatt szükséges járműpótlást szolgáltatásvásárlással oldják meg. Ehhez szükséges a kormány részéről garanciavállalás az esetleges többletköltségekre.
"Ha most időhúzás folyik, akkor nem Tarlóst büntetik (...), meg nem is a fővárost, hanem a kormány a saját idejét fogyasztja" - fogalmazott Tarlós István, hozzátéve: ugyanis a metrópótló buszok ügyében van érvényes és végrehajtható fővárosi közgyűlési határozat.
A szolgáltatásvásárlás mellett létezik a buszvásárlásra két - egy olcsóbb és egy drágább - opció. A legolcsóbb nyertes tender lengyel buszok vásárlásáról szól - mondta a főpolgármester, aki kitért arra, már a negyedik határidőt adták a kormánynak, hogy mozgástere legyen.
Hangsúlyozta: azt kérik a kormánytól, hogy ha a főváros megvétózza a legolcsóbb és időben is megfelelő ajánlatot, akkor a kormány adjon egyértelmű garanciát az általuk kért megoldásból következő esetleges magasabb költség és a legolcsóbb ajánlat közötti árkülönbözet megtérítésére.
A múlt pénteki kormányüléssel kapcsolatban elmondta, a buszbeszerzés ügyében állítólag őt akarták megvárni, és mivel nem volt itthon, az üggyel nem foglalkoztak. Tarlós István ezt egy ürügynek tartja, hiszen - mint közölte - Bagdy Gábor főpolgármester-helyettesnek felhatalmazása volt arra, hogy ezen a kormányülésen részt vegyen és ott a fővárost képviselje. Erről a Miniszterelnökséget és az illetékes szakminisztert egyaránt írásban értesítették - jegyezte meg.
A főpolgármester közölte azt is, hogy a július 5-i kormányülésre is meghívták, de a kormányfőnek jogában áll két kormányülés között személyesen is kormányhatározatot hozni.
"Mindent megteszünk a 3-as metró felújításáért, a kormány, a főváros egyaránt, sajnálom, hogy a buszos ügyben a kormány közeli körökben valaki (...) hezitál" - fogalmazott.
Tarlós István a sajtótájékoztatón "hazug pimaszságnak nevezte" és visszautasította Vitézy Dávidnak, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) volt vezetőjének azt a véleményét, hogy ő nem kedveli a magyar buszokat.
Hozzátette: Vitézy eltávolításának az egyik fő oka éppen az volt, hogy panaszok szerint a BKK rendszeresen olyan tendereket írt ki, amelyek a magyar vállalkozók számára kedvezőtlenek voltak. Ez a kormány észrevétele is volt - jegyezte meg Tarlós István.
A főpolgármester találgatásként értékelte a Népszabadság azon értesülését, hogy az OTP vezetésével alakuló banki konzorcium finanszírozhatná a 3-as metró infrastruktúrájának 137,5 milliárdos felújítását, ha az Európai Unió nem támogatja a projektet.