eur:
401.37
usd:
365.71
bux:
73411.75
2024. október 5. szombat Aurél

Dühös helybeliek perelik a Budapest Airportot

Háztetők cserepeit veri le, udvari tárgyakat borogat fel a felszálló repülőgépek szárnyai által keltett, és azokról leváló légörvény Rákoshegyen - mondta az InfoRádiónak az egyik helyi lakos. Deák István hozzátette: ezért birtokháborítási pert indítanak a Budapest Airport ellen. A cég szóvivője az InfoRádiónak elmondta: a terület fölött naponta csupán húsz gép közlekedik, ezt a forgalmat nem lehet tovább korlátozni.

Nics meg az előírt távolság a lakott területek és a Ferihegyi repülőtér 2-es kifutójának egyik vége között - mondta az InfoRádiónak a Budapest Airportot beperelő lakosok egyike.

Deák István hozzátette: az építkezéskor a használni kívánt oldalnál betartották az előírt 5 kilométert, míg a kifutópálya másik vége és a lakott területek között mindössze 1,8 kilométer a távolság.

A kifutónak ezt a végét közel két évtizeden át nem is használták, tíz éve azonban ide és érkeznek és innen is indulnak repülőgépek, amelyek Rákoshegy fölött körülbelül 100 méteres magasságban közlekednek - közölte a lakos.

Forgószél

A repülők szárnyainak végénél keletkező, és onnan leváló légörvény közepén óránkénti 120-140 kilométeres sebességű szél kering. Előfordult már, hogy egy ilyen "szélvihar" letépte egy ház teljes tetejét, és gyakran borítja, kapja fel a kerti tárgyakat - magyarázta Deák István.

A rákoshegyi lakosok azt szeretnék, ha a repülőtér betartaná azt az előírást, amely szerint az uralkodó széliránytól függően a gépeknek Üllő felől kell megközelíteniük a 2-es kifutópályát, és Budapest felé, az 1-esről kell felszállniuk, ha pedig a szél megfordul, ugyanezen az útvonalon fordítva kell közlekedniük.

A helyi önkormányzat támogatja az ott élők ügyét, és beadványt intéz az Alkotmánybírósághoz, valamint segíti a birtokháborítási perek megindítását - közölte a férfi.

"Szeretnénk, ha végre hatóság mondaná ki azt, hogy itt törvénysértés történik, és felszólítaná annak beszüntetésére az illetékeseket" - fűzte hozzá Deák István.Nincs mit tenni

A Budapest Airport Zrt. szóvivője az InfoRádiónak elismerte: Rákoshegy valóban nagyon közel fekszik a Ferihegyi repülőtér kifutópályájához, éppen ezért szigorúan korlátozott a pályavég használata, a napi forgalomnak csupán 5 százaléka közlekedhet a terület fölött, 400 gépből összesen 20.

Szollár Domokos közölte: nem osztják a rákoshegyiek véleményét, amely szerint a mostaninál is komolyabban kellene korlátozni a pályavég használatát, hiszen arra - a repülőtér biztonságos működtetése miatt - szükség van.

A repülőtéren komoly fejlesztések kezdődnek majd, ezért is fontos, hogy megmaradjon annak befogadóképessége. "Ne kössük gúzsba Ferihegyet" - hangsúlyozta a szóvivő.

Szollár Domokos elmondta: a szélirány határozza meg, hogy merről hozzák le vagy viszik fel a gépeket a repülőtérről, ahol mindig csak széllel szemben lehet le- vagy felszállni. Az alapvető eljárás szerint a repülők az 1-es pályáról indulnak.

A szóvivő közölte: meg kell találni az egyensúlyt repülőtér fejlődése és a környezetvédelmi szempontok alkalmazása között.

Hanganyag: Tenczer Gábor

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Pazarlás, élelmiszerválság, éhezés – mit tehetünk, hogyan előzhetjük meg?

Pazarlás, élelmiszerválság, éhezés – mit tehetünk, hogyan előzhetjük meg?

A megtermelt élelmiszerek több mint harminc százaléka a szemetesbe kerül, miközben napjainkban már a fejlett országok szegényebb polgárai is kénytelenek lejjebb adni fogyasztásuk mennyiségéből vagy minőségéből – mondta az InfoRádióban az Ökológiai Mezőgazdasági Kutatóintézet ügyvezetője. Dexler Dóra figyelmeztetett: nem jó az sem, ha csak a spórolásra gondolunk, mert a legolcsóbb élelmiszer nem feltétlenül a legjobb minőségű.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.07. hétfő, 18:00
Karácsony Gergely
Budapest főpolgármestere
Magyarországot megállítja egy betonfal

Magyarországot megállítja egy betonfal

Az elmúlt évtizedben Magyarországon jelentősen nőtt a foglalkoztatottak száma, azonban a demográfiai változások egyre nagyobb kihívásokat jelentenek a munkaerőpiac számára a jegybank friss elemzése szerint. A népességcsökkenés és a társadalom idősödése miatt a munkaerő-tartalékok szűkülnek, ami a foglalkoztatási növekedés korlátait jelzi. A következő években már nagyon nehéz lesz növelni a foglalkoztatást, miután a népességfogyás meg fogja haladni az előző másfél évtized átlagát.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×