Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Robert Fico szlovák miniszterelnök (b3) és Matus Sutaj Estok szlovák belügyminiszter (b2) sajtóértekezletre érkezik a Dunacsúny-Rajka autópálya-határátkelő szlovákiai szakaszán 2023. október 30-án este. Fico bejelentette, hogy Szlovákia jelentős rendőri erőket vet be és az illegális bevándorlóknak szánt erődemonstrációt indít a szlovák-magyar zöldhatár ellenőrzésére.
Nyitókép: MTI/AP/TASR/Jaroslav Novák

Szlovák belügyminiszter: az ország nem lehet ementáli sajt

180 fokos fordulatot vett Szlovákia illegális migrációhoz való viszonyulása – jelentette ki Matúš Šutaj Eštok szlovák belügyminiszter a cseh fővárosban, miután megbeszélést folytatott cseh kollégájával, Vít Rakušannal. Megállapodtak abban, hogy Prága kibővített V4-es belügyi találkozót szervez november végén Ausztria és Németország bevonásával.

„Az illegális migráció elleni küzdelem egyeztetéséről fog tárgyalni november végén a négy visegrádi ország, valamint Németország és Ausztria belügyminisztere” – közölte Vít Rakušan cseh belügyminiszter Prágában, miután megbeszélést folytatott Matúš Šutaj Eštok szlovák belügyminiszterrel. A két tárcavezető egyetértett abban, hogy a migráció problémáját európai szinten kell megoldani.

Šutaj Eštok úgy fogalmazott, hogy 180 fokos fordulatot vett Szlovákia illegális migrációhoz való viszonyulása, és elmondta, az előző kormány hozzáállása az volt, hogy Szlovákia biztonságos tranzitország legyen az illegális migránsok és az embercsempészek számára. Hangsúlyozta, hogy

a Fico-kormány kész mindent megtenni az ország déli határának megvédése érdekében.

A szlovák-magyar határon a közelmúltban tartott nagyszabású akcióról elmondta, annak célja nem az illegális migránsok feltartóztatása volt, hanem hogy egyértelmű üzenetet küldjenek a szlovák migrációs politika megváltozásáról. „Az ország egyszerűen nem lehet ementáli sajt” – jegyezte meg Šutaj Eštok, hozzáfűzve, hogy a kormány emellett szeretné mihamarabb megszüntetni a cseh-szlovák határon tartott ellenőrzéseket.

A szlovák belügyminiszter helyesli Vít Rakušan igyekezetét, hogy kibővített V4-es belügyi találkozót szervezzen, Ausztria és Németország bevonásával. Hozzátette, kérdésessé válik a schengeni térség jövője, ha ezek az országok külön-külön határellenőrzéseket vezetnek be, ezért szükség van a kiszélesített közép-európai párbeszédre.

Šutaj Eštok leszögezte,

Szlovákia teljesíteni fogja a schengeni övezet védelmével kapcsolatos feladatait.

„Harcolni fogunk az embercsempészek és az illegális migráció ellen. Nem akarjuk, hogy Szlovákiában is gettók és no-go zónák alakuljanak ki, mint Franciaországban, Németországban, Svédországban, Belgiumban és máshol” – hangsúlyozta a szlovák belügyminiszter, aki úgy véli, hogy az embercsempészek igyekeznek alvó terrorista sejtek tagjait is bejuttatni az övezetbe.

„Nem történhet meg, hogy a helyzet alábecsülése miatt lehetőség nyíljon bármilyen terrortámadás elkövetésére"

– tette hozzá.

Vít Rakušan cseh belügyminiszter szeretné elérni a cseh-szlovák határon bevezetett ellenőrzések megszüntetését, azok ugyanis anyagi és logisztikai terhet is jelentenek. A cseh kormány először tavaly ősszel, a megnövekedett migrációs nyomás miatt vezetett be véletlenszerű ellenőrzéseket a szlovák határon. A cseh intézkedés kiváltotta az akkori szlovák kormány nyílt nemtetszését és bírálatát.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×