eur:
395.08
usd:
367.71
bux:
71635.81
2024. július 2. kedd Ottó
Frankfurt, 2018. január 29.2017. augusztus 2-án Frankfurtban készített kép egy dízel Volkswagen kipufogóiról. Német újságok 2018. január 28-i beszámolói szerint a Volkswagen, a Daimler és a BMW által alapított és időközben már megszűnt, a szállítási szektor környezeti és egészségügyi helyzetével foglalkozó európai kutatócsoport (EUGT) megbízásából az aacheni Egyetemi Kórház egyik intézete 25 emberen tanulmányozta a dízel üzemanyag füstjében lévő egyik gáz, a nitrogén-dioxid (NO2) hatását. (MTI/AP/Michael Probst)
Nyitókép: Michael Probst

Több német várost is is súlyosan érint a légszennyezettség

Berlinben az ellenzéki Zöldpárt szóvivője ma reggeli tévényilatkozatában a kormányra hárította a felelősséget, hogy az Európai Bizottság pert indít Németország ellen a légszennyezés korlátozására vonatkozó szabályok megsértése miatt. A kormány szociáldemokrata-párti környezetvédelmi minisztere pedig a tétlenséget vetette a kereszténypárti közlekedésügyi miniszter szemére. Legfőképp a dízelautók kipufogógázából származó nitrogén-dioxid szintje okozza a városok egészségkárosító légszennyezettségét.

Berlinben a környezetvédelmi miniszter kijelentette, hogy az Európai Bizottság lépése egyértelmű intés a gépkocsigyárak számára olyan motorok kifejlesztésére, amelyek emissziós értékei megfelelnek a nemzetközi előírásoknak. Svenja Schulze hozzáfűzte, hogy az ezzel kapcsolatos költségeket az autógyáraknak kell fedezniük, annál is inkább, mert a múltban a hatóságok megtévesztését célzó szoftverrel látták el a dízel meghajtású gépkocsikat.

A miniszter hangsúlyozta azt is, hogy most a közlekedésügyi miniszteren a sor, mert az eddigi tétlenségi taktika váltotta ki, hogy az Európai Bizottság a többszöri figyelmeztetés után pert indít Németország ellen kötelezettségszegés miatt.

A berlini környezetvédelmi hivatal elnöke a Süddeutsche Zeitung mai számában megjelent interjúban rámutatott arra, hogy a német városok magas légszennyezettségén csak úgy lehet úrrá lenni, ha az autógyárak az euro 4, valamint euro 5-ös emissziós értékű gépkocsijaikat alacsonyabb szintű nitrogén-dioxidot kibocsátó berendezéssel látják el. Maria Kautzberger szerint

eddig nem sok eredménnyel járt a szoftvermódosítás, vagy a települések autóbuszainak lecserélése.

Klaus Töpfer egykori közlekedésügyi miniszter, aki egy időben az ENSZ környezetvédelmi programját vezette, a német tévének adott nyilatkozatában helyeselte, hogy az Európai Bizottság Németország, Románia, Olaszország, Nagy-Britannia és Franciaország, valamint Magyarország ellen pert indított az Európai Bíróságon, mert ezáltal végre kellő nyomást gyakorol az érintett országok hatóságaira a levegő szennyezetségének fokozatos csökkentéséről még 2010-ben hozott megállapodás betartására.

Klaus Töpfer nem zárkózott el az elől sem, hogy egyes esetekben kitiltsák a városokól a dízelmeghajtású autókat.

Jelenleg 66 német városban lépi túl a légszennyezettség a megengedett szintet,

egy köbméter levegőben ugyanis a nitrogén-dioxid tartalom nem léphetné túl a 40 mikrogrammot. Ezen a téren Münchenben, Stuttgartban és Kölnben a legsúlyosabb a helyzet.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.02. kedd, 18:00
Yann Caspar
a Matthias Corvinus Collegium Európai Tanulmányok Műhelyének kutatója
Sziget: a magyarok vásároltak legnagyobb arányban Early Bird bérleteket

Sziget: a magyarok vásároltak legnagyobb arányban Early Bird bérleteket

Hat hét múlva, 2024. augusztus 7-én, szerdán startol el az idei Sziget, és augusztus 12-én, hétfőn ér véget a bulisorozat a Hajógyári-szigeten. Az elővételes hetijegyek jelenleg 142 900 forintért kaphatók, és a szervezők ígérete szerint az italokat, ételeket jórészt a tavalyi áron lehet majd megvásárolni. A pandémia miatt tartott kétéves kényszerszünet után a fesztivál sok szempontból megújult: a szervezőknek idén kiemelt célja, hogy alacsonyan tartsák az árakat. Így, ha a minimálbérhez viszonyítunk, arányaiban akkora kiadást jelenthet 2024-ben a Szigeten bulizni, mint 2008-2010 környékén – számolta ki a Pénzcentrum.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×