A Zeitfracht nevű berlini logisztikai cég, amely elsősorban légi áruszállításra szakosodott, szintén beállt az Air Berlin megszerzéséért versengők sorába. A Zeitfracht igazgatója, Wolfram Simon hangsúlyozta, hogy ellenzi a második legnagyobb német légitársaság feldarabolását, ezért egyben szeretné megszerezni az Air Berlint, de feltételül szabta, hogy az utasgépeket teherszállításra lehessen átalakítani.
Az immár 70 éve nyereséggel működő és 800 alkalmazottat foglalkoztató vállalat élén álló Wolfram Simon úgy vélte, hogy a légi úton történő teherszállítás terén komoly esélyek kínálkoznak a cég további fejlesztésére.
A Zeitfracht mellett a legnagyobb német légitársaság, a Lufthansa, a nyaralási célpontokra szakosodott német Condor, valamint a brit fapados légiforgalmi vállalat, az EasyJet jelentette be, hogy fontolóra vette az Air Berlin megvásárlását. Korábban az ír Ryanair is érdeklődést mutatott az Air Berlin iránt, de miután igazgatója, Michael O'Leary a Lufthansa javára történő részrehajlással vádolta a német kormányt, letett a tervről.
Az Air Berlin augusztus közepén jelentett csődöt, mert fő részvényese, az Egyesült Arab Emirátusok állami légitársasága, az Etihad Airways úgy döntött, beszünteti anyagi támogatását. Az Air Berlin tavalyi vesztesége megközelítette a 800 millió eurót. A berlini kormány 150 millió eurós áthidaló kölcsönt bocsátott a cég rendelkezésére, hogy átmenetileg fenn tudják tartani az utasszállítást, de a gazdasági miniszter kizárta, hogy az állam átvállalná a fizetésképtelenné vált légitársaság adósságát.
Időközben az Air Berlin leállította valamennyi tengeren túli járatát. Hamarosan megszünteti a Budapest és Berlin közti járatát is, és alighanem ez ösztönözte a WizzAirt, hogy már december 18-án megindítsa napi járatait a magyar és a német főváros között.