eur:
408.04
usd:
375.18
bux:
73837.78
2024. november 5. kedd Imre
Nyitókép: unsplash.com

Hihetetlen, ami a Nefixnél történik

A Netflix előfizetőinek száma 8 millióval bővült a második negyedévben, miután a streaming szolgáltató fellépett a jelszómegosztással szemben és olyan népszerű műsorokkal jött ki, mint a Bridgerton, a Baby Reindeer és a The Roast of Tom Brady.

A világ vezető streaming szolgáltatója azt közölte a New York-i tőzsde csütörtöki kereskedésének leállítása után, hogy a június végén lezárt három hónapban

előfizetőinek a száma 8 millióval, 277,7 millióra nőtt világszerte, ami 37 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit.

Ez volt a hatodik egymást követő negyedév, amikor a Netflix előfizetőinek a száma nőtt éves összevetésben.

A társaság adózott eredménye 44 százalékkal múlta felül a tavalyi második negyedévit, és 2,15 milliárd dollárt tett ki. A Netflix bevétele 16,7 százalékkal, 9,56 milliárd dollárra emelkedett.

A Netflix vezetése arra számít, hogy a folyó negyedévben a bevétele némileg kisebb mértékben, 14 százalékkal nő, ami elmarad az elemzői várakozások átlagában szereplő 18 százaléktól.

A Netflix kezd telítődést tapasztalni az Egyesült Államokban, és azt tervezi, hogy jövőre már nem számol be rendszeresen az új előfizetőkről. A befektetők úgy gondolják, hogy a vállalat viszonylag új reklámüzletága jelentheti a következő potenciális növekedési forrást. A Netflix közölte, hogy a hirdetéses csomagjának tagsági száma 34 százalékkal nőtt az előző negyedévhez képest, de azt nem közölte, hogy hány előfizető választotta ezt a lehetőséget. A Third Bridge elemzői szerint a Netflix hirdetési üzletága még nem bizonyított bevételi szempontból, és az Amazon sokkal nagyobbat lépett előre a hirdetési piacon. Hozzáteszik, hogy a Netflixnek még fejlődnie kell a skálázásban, ha jelentős szereplő akar lenni ebben a szegmensben.

„Hirdetési üzletágunk szépen növekszik, és egyre jelentősebb mértékben járul hozzá üzletünkhöz. De egy üzlet felépítése a semmiből időbe telik, és – az előfizetői bevételeink nagy méretével párosulva – nem számítunk arra, hogy a reklámüzletág 2024-ben vagy 2025-ben a bevételeink növekedésének elsődleges hajtóereje lesz” – idézi a Neflix jelentését a Portfolio.

A Netflix pénzügyi igazgatója, Spencer Neumann az eredményekkel kapcsolatban elmondta, hogy ugyan a vállalat reklámüzletága szépen növekszik, de kis alapról építkezik. A cég közleményének üzenetét visszhangozva reményeit fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy 2026 után a reklámüzletág jelentheti az elsődleges növekedési forrást.

A három éve indított videojátékos projekttel kapcsolatban a cég közölte, hogy még idén, a nagysikerű Squid Game második évadának debütálásakor tervezi kiadni a sorozathoz kapcsolódó multiplayer játékot. Emellett az Emily in Paris és a Selling Sunset című filmekhez kapcsolódó játékokat is tervez.

Ha összességében nézzük a jelentést, voltak bennek pozitívumok (az előfizetőkről és a profitról szóló előrejelzés megverése) és negatívumok (évek múlva fog igazán beindulni a hirdetési üzletág, alacsonyabb lesz az előfizetők növekedése a harmadik negyedévben), de talán az előbbieknek volt túlsúlyban. A részvényárfolyam a jelentést követően mégis kis mínuszba (-0,2 százalék) került, amit magyaráz a technológiai szektorra nehezedő eladói nyomás, és általános rossz hangulat, amelyet az elmúlt napokban tapasztaltunk – olvasható.

Címlapról ajánljuk
Amerikai elnökválasztás: a történelem sok mindenre kötelez

Amerikai elnökválasztás: a történelem sok mindenre kötelez

Az Egyesült Államoknak eddig 45 elnöke volt, a 2020-ban megválasztott Joe Biden sorrendben mégis a 46. A leghosszabb ideig, 12 évig és 39 napig Franklin D. Roosevelt, a legrövidebb ideig, 32 napig William Henry Harrison volt elnök. Érdekességek az amerikai elnökválasztások történetéből.

Elemző a moldovai elnökválasztásról: Maia Sandu pirruszi győzelmet aratott, egyre többen „gyűlölik” a pártját

A kelet-európai országban a hét végén tartották az elnökválasztás második fordulóját, melyet a hivatalban lévő elnök, Maia Sandu nyert meg Alexandr Stoianoglo ellen. Pászkán Zsolt, a Magyar Külügyi Intézet külső munkatársa szerint nem vár könnyű időszak Maia Sandura, mert bár a moldovaiak többsége támogatja az uniós csatlakozást, az elnök pártja egyre népszerűtlenebb.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.05. kedd, 18:00
Hankó Balázs
kultúráért és innovációért felelős miniszter
Amerikai elnökválasztás 2024: hamarosan eldől Trump és Harris küzdelme

Amerikai elnökválasztás 2024: hamarosan eldől Trump és Harris küzdelme

A mai nappal pont kerül a számtalan váratlan fordulatot hozó 2024-es amerikai választási kampány végére, és eldől, hogy az Egyesült Államok következő elnökét Donald Trumpnak vagy Kamala Harrisnek fogják hívni. A republikánus és a demokrata jelölt megválasztása is történelminek minősülne: Trump az első bíróság által elítélt bűnözőként, és a legöregebb elnökként kezdhetné második ciklusát, előtte pedig csak egyszer volt arra példa, hogy egy politikust nem egybefüggő nyolc évre küldtek vissza a Fehér Házba. Mindeközben a hivatalban lévő Joe Bident lecserélő Kamala Harris alelnök győzelmével az első (színesbőrű) nőt iktatnák be pár hónap múlva a "szabad világ vezetőjévé". A legfrissebb fejleményekről és választási eredményekről szóló percről-percre tudósításunkat alább követhetik.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×