eur:
403.6
usd:
354.2
bux:
96520.82
2025. június 8. vasárnap Medárd
Nyitókép: unsplash.com

Hihetetlen, ami a Nefixnél történik

A Netflix előfizetőinek száma 8 millióval bővült a második negyedévben, miután a streaming szolgáltató fellépett a jelszómegosztással szemben és olyan népszerű műsorokkal jött ki, mint a Bridgerton, a Baby Reindeer és a The Roast of Tom Brady.

A világ vezető streaming szolgáltatója azt közölte a New York-i tőzsde csütörtöki kereskedésének leállítása után, hogy a június végén lezárt három hónapban

előfizetőinek a száma 8 millióval, 277,7 millióra nőtt világszerte, ami 37 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit.

Ez volt a hatodik egymást követő negyedév, amikor a Netflix előfizetőinek a száma nőtt éves összevetésben.

A társaság adózott eredménye 44 százalékkal múlta felül a tavalyi második negyedévit, és 2,15 milliárd dollárt tett ki. A Netflix bevétele 16,7 százalékkal, 9,56 milliárd dollárra emelkedett.

A Netflix vezetése arra számít, hogy a folyó negyedévben a bevétele némileg kisebb mértékben, 14 százalékkal nő, ami elmarad az elemzői várakozások átlagában szereplő 18 százaléktól.

A Netflix kezd telítődést tapasztalni az Egyesült Államokban, és azt tervezi, hogy jövőre már nem számol be rendszeresen az új előfizetőkről. A befektetők úgy gondolják, hogy a vállalat viszonylag új reklámüzletága jelentheti a következő potenciális növekedési forrást. A Netflix közölte, hogy a hirdetéses csomagjának tagsági száma 34 százalékkal nőtt az előző negyedévhez képest, de azt nem közölte, hogy hány előfizető választotta ezt a lehetőséget. A Third Bridge elemzői szerint a Netflix hirdetési üzletága még nem bizonyított bevételi szempontból, és az Amazon sokkal nagyobbat lépett előre a hirdetési piacon. Hozzáteszik, hogy a Netflixnek még fejlődnie kell a skálázásban, ha jelentős szereplő akar lenni ebben a szegmensben.

„Hirdetési üzletágunk szépen növekszik, és egyre jelentősebb mértékben járul hozzá üzletünkhöz. De egy üzlet felépítése a semmiből időbe telik, és – az előfizetői bevételeink nagy méretével párosulva – nem számítunk arra, hogy a reklámüzletág 2024-ben vagy 2025-ben a bevételeink növekedésének elsődleges hajtóereje lesz” – idézi a Neflix jelentését a Portfolio.

A Netflix pénzügyi igazgatója, Spencer Neumann az eredményekkel kapcsolatban elmondta, hogy ugyan a vállalat reklámüzletága szépen növekszik, de kis alapról építkezik. A cég közleményének üzenetét visszhangozva reményeit fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy 2026 után a reklámüzletág jelentheti az elsődleges növekedési forrást.

A három éve indított videojátékos projekttel kapcsolatban a cég közölte, hogy még idén, a nagysikerű Squid Game második évadának debütálásakor tervezi kiadni a sorozathoz kapcsolódó multiplayer játékot. Emellett az Emily in Paris és a Selling Sunset című filmekhez kapcsolódó játékokat is tervez.

Ha összességében nézzük a jelentést, voltak bennek pozitívumok (az előfizetőkről és a profitról szóló előrejelzés megverése) és negatívumok (évek múlva fog igazán beindulni a hirdetési üzletág, alacsonyabb lesz az előfizetők növekedése a harmadik negyedévben), de talán az előbbieknek volt túlsúlyban. A részvényárfolyam a jelentést követően mégis kis mínuszba (-0,2 százalék) került, amit magyaráz a technológiai szektorra nehezedő eladói nyomás, és általános rossz hangulat, amelyet az elmúlt napokban tapasztaltunk – olvasható.

Címlapról ajánljuk
Felmérés: a magyar emberek 40 százalékának nincs nyugdíj-megtakarítása

Felmérés: a magyar emberek 40 százalékának nincs nyugdíj-megtakarítása

A megkérdezett ügyfelek negyede rendelkezik rendszeres nyugdíjcélú megtakarítással, és 72 százalékuk tartja fontosnak a nyugdíjra való felkészülést – derült ki az OTP Pénztárak által készített reprezentatív felmérésből. Az OTP Nyugdíjpénztár ügyvezető igazgatója az InfoRádióban egy példán keresztül mutatta be, miért érdemes kisebb összeggel is elindítani nyugdíjcélú megtakarítást.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.06.10. kedd, 18:00
Sós Endre
a Fővárosi Állat- és Növénykert főigazgatója
Rendkívüli bejelentést tett a MÁV-vezér

Rendkívüli bejelentést tett a MÁV-vezér

Rendhagyó lépésre készül a MÁV-csoport: vasárnap reggel a társaság minden elérhető, légkondicionált autóbuszát Kelenföldre vezénylik, hogy szükség esetén gyorsan be tudjanak avatkozni egy esetleges közlekedési rendkívüli helyzetben – erről Hegyi Zsolt vezérigazgató számolt be a Facebookon.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×