eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Összeroncsolódott személyautó az M44-es autóút Kecskemét felé vezető oldalán, Cserkeszőlő térségében 2022. július 28-án. A jármű kamionnal ütközött, a balesetben egy ember meghalt.
Nyitókép: MTI/Donka Ferenc

Leginkább ilyen autók vezetői okoznak balesetet, és már azt is sejtik, miért

Egészen új szemszögből vizsgálták az okokat.

A BMW, Subaru és Porsche sofőrök „nagyobb valószínűséggel okoznak balesetet” – írja a Vezess.hu a Journal of Social Marketing-ben közölt kutatás alapján.

A több mint 400 000 brit közúti balesetet vizsgáló tanulmány megállapította, hogy amikor a „kockázatos vagy agresszív manőverek” szerepet játszottak az ütközésekben, a különböző márkák között jelentős különbség volt a sofőrök bűnösségében.

A tanulmányt készítő kutatók szerint

a márkaépítés lehet a hibás.

A vezető szerző, Alan Tapp, a Nyugat-Angliai Egyetem társadalmi marketing professzora szerint a Közlekedési Minisztérium baleseti adatai nagyobb arányban mutattak ki ütközéseket azoknál a márkáknál, amelyeket úgy jellemzett, hogy reklám és a marketing szempontból a „teljesítményautózást ünnepli”.

„Ez tyúk és tojás esete” – tette hozzá Tapp. „Az agresszív sofőrök bizonyos autókat választanak, vagy a márkák rontják a helyzetet?

A szakember kifejtette, hogy tudja, hogy az említett márkák betartják a reklámokra vonatkozó törvényeket, de az adatokat látva szerinte a gyártóknak és a szabályozó hatóságoknak meg kellene vizsgálniuk újra, hogy a modern marketingtechnikák milyen módon lehetnek káros hatással a közúti biztonságra.

Az érintett gyártók azt hangoztatják, hogy ők mindent megtesznek a biztonságért, az Egyesült Királyságban pedig a reklámkódexek szigorúan tiltják a nagy sebességű és felelőtlen vezetés ábrázolását. Egy James Bond vagy egy Halálos Iramban film viszont nem reklám...

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×