Napjainkban nem titok, hogy a nagy technológiai vállalatok sokszor a felhasználók tudta, illetve beleegyezése nélkül gyűjtenek személyes adatokat. A StockApps legfrissebb elemzéséből most az is kiderült, hogy az öt nagy techcég, Google, Twitter, Apple, Amazon és Facebook közül ki viszi a pálmát – írja a 24.hu.
Mint olvasható, a listát magasan a Google vezeti, ami 39 adatpontot gyűjt minden felhasználó után. Második helyen a Twitter áll 24 ponttal, míg az Amazon szorosan követi, 23 ponttal. Meglepő módon a Meta/Facebook csak 14 pontot gyűjt, míg utolsóként az Apple következik 12-vel. Utóbbi oka az lehet, hogy az almás vállalat kevésbé függ a reklámbevételektől, mint a Google, a Twitter vagy a Facebook.
A StockApps szerint az adatszolgáltató cégek elsősorban egy adott adatkategóriára összpontosítanak, nem annyira az adatok mennyiségére. A felhasználók információi mellett a Google jelentős mennyiségű adatot tárol számos területen. Ezek között van a felhasználók konkrét tartózkodási helye és a böngészési előzményük is. Ezenkívül tárolja a felhasználói tevékenységet harmadik felek webhelyein vagy alkalmazásaiban, valamint az gmailes levelezést is.
A StockApps szerint elsősorban az adhat aggodalomra okot, hogy a Google megőrzi a felhasználók meghatározott tartózkodási helyét is. Ennek ugyanis kiemelt szerepe van a fogyasztók online és offline profiljainak összekapcsolásában.