Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.96
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Lewis Hamilton, a Ferrari brit versenyzője a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Szingapúri Nagydíjának harmadik szabadedzésén a Marina Bay utcai pályán 2025. október 4-én, a futam előtti napon.
Nyitókép: MTI/EPA/Tom White

Új pilótát ültet a Ferrari Hamilton helyére

A Forma–1-es Mexikóvárosi Nagydíjat megváltozott felállással kezdi a Ferrari, Charles Leclerc régi-új csapattársat kap.

Úgy tűnik, a Forma–1-es Mexikóvárosi Nagydíj első szabadedzésén igencsak megkavart mezőnyt figyelhetünk: azt már korábban bejelentették, hogy Max Verstappen kihagyja a gyakorlást, Red Bullját pedig Arvid Lindblad kapja meg 60 percre. A Williamsnél is lesz csere, ott Luke Browning ülhet Carlos Sainz helyére – emlékeztet a vezess.hu.

A Ferrari sem marad ki a sorból – teszi hozzá az autós szakportál –, de ők nem éppen egy fiatal versenyzőt ültetnek Lewis Hamilton helyére. A hétszeres világbajnok autóját a maranellóiak WEC-pilótája, a korábbi Le Mans-i 24 órás győztes Antonio Fuoco kapja meg bejelentésük szerint.

Az olasz versenyző már elmúlt 28 éves, a Ferrari azonban vele is eleget tesz azoknak a szabályoknak, melyek kikötik, hogy a csapatoknak évente legalább négy szabadedzésen lehetőséget kell biztosítaniuk jelentős F1-tapasztalattal nem rendelkező pilótáknak. Charles Leclerc autójánál már kipipálták ezt a két alkalmat egy valódi ifjonc, Dino Beganovic személyében.

Leclerc és Fuoco számára egyébként nem lesz új, hogy csapattársakként nézhetnek egymásra. A két pilóta a 2017-es Forma-2-es szezonban együtt tolta a Prema-csapat szekerét ‒ mindketten a Ferrari akadémiájának színeiben tették ezt – olvasható.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Mi köze a Golf-áramlatnak egy ország nemzetbiztonságához? – A homokba dugják a fejüket a döntéshozók

Mi köze a Golf-áramlatnak egy ország nemzetbiztonságához? – A homokba dugják a fejüket a döntéshozók

Éghajlati billenőelemek, billenőpontok, fordulópontok – olyan fogalmak, amelyekkel egyre többször találkozhatunk ismeretterjesztő és tudományos szakcikkekben is, de a politikusok és a döntéshozók figyelmét nemigen kelti fel, hiszen elintézik azzal a profán kiszólással, hogy „köztudott, hogy az időjárás változik”. Pedig a legújabb kutatások azt mutatják, hogy a globális felmelegedés jelenlegi szintje mellett már "lehetséges" kockázatos fordulópontok bekövetkezte, és a párizsi klímamegállapodás 1,5 és 2°C közötti felmelegedési tartományán belül azok "valószínűsíthetővé" válhatnak, megkérdőjelezve azt a korábban elfogadott elképzelést, hogy az éghajlati fordulópontokat alacsony felmelegedés esetén kis valószínűséggel lépjük át. Kétrészes cikksorozatunk első részében ezen fordulópontok bekövetkeztének természeti hatásait mutattuk be, ebben a cikkben pedig a klímaváltozást érdemben kezelő politikai, gazdasági fellépés lehetőségeit vizsgáljuk meg.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×