eur:
401.37
usd:
365.71
bux:
73411.75
2024. október 5. szombat Aurél
Ackermann Balázs két keréken autózik Trabantjával a Velodrom Millenáris 2014. rendezvény a Budapesti Olimpiai Központ területén 2014. július 19-én.
Nyitókép: MTI Fotó: Bruzák Noémi

Óbuda helyett Debrecenben épülhet meg egy hiánypótló sportlétesítmény

Eredetileg az Óbudai Gázgyár területére tervezték a kerékpársportnak létfontosságú velodromot. (A fotón Ackermann Balázs két keréken autózik Trabantjával a Velodrom Millenárisban, egy 2014-es rendezvényen.)

Azzal, hogy egy múlt pénteki kormányhatározat megerősítette a debreceni velodrom megvalósulását, és arról rendelkezett, hogy a korábban a fővárosba tervezett versenykerékpár-stadion terveit módosítsák úgy, hogy az illeszkedjen a helyi elképzelésekbe, megkérdőjeleződött egy hasonló budapesti létesítmény sorsa – írja a vg.hu.

A február 19-én megjelenő kormányhatározat módosította az ügyben hozott korábbi határozatokat és a Budapest Fejlesztési Központ Zrt.-t jelölte ki a beruházás előkészítésére, közreműködőnek pedig a debreceni önkormányzatot és a Magyar Kerékpáros Szövetséget (MKSZ) írta elő. A kormány eredetileg három éve döntött a beruházásról a Millenáris rossz állapota miatt. A lap úgy tudja, hogy

az utóbbi időben megfelelő pálya híján Bécsben edzenek a versenyzők.

Az első elképzelés nem debreceni, hanem óbudai helyszínről szólt, az Óbudai Gázgyár területét nézték ki az új velodromnak. Debrecenbe is terveztek hasonló létesítményt, és mivel a portál értesülései szerint Budapest nem érdeklődik a beruházás iránt, elképzelhető, hogy csak a debreceni pálya valósul meg. Talán nem is is lenne feltétlen igény két ilyen minőségű pályára az országban.

Az MKSZ azt mondta a lapnak, hogy Budapesten egy mobil velodrom építése zajlik.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.07. hétfő, 18:00
Karácsony Gergely
Budapest főpolgármestere
Súlyos hibát követne el az EU, ha így mentené meg az autóiparát

Súlyos hibát követne el az EU, ha így mentené meg az autóiparát

Az Európai Unió úgy döntött, büntetővámokat vet ki a Kínából importált elektromos autókra, válaszul a versenytorzító kínai állami támogatásokra, amelyekkel a távol-keleti ország saját autóiparát erősítette az elmúlt években. Ez a lépés nem minden európai szereplőre hat egyformán, és fennáll annak a lehetősége, hogy megegyezés helyett kereskedelmi háború robban ki az EU és Kína között. Ez pedig egy még súlyosabb döntéshez vezethet, a kibocsátáscsökkentési célok módosításához.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×