Előbb a cirkuszi szaktanácsokat, majd egy különleges casting levezénylését bízták egy magyar cirkuszrendezőre a Dumbo című Disney-filmben. Kristóf Krisztián az InfoRádió Aréna című műsorában azt mondta, a célja az volt, hogy autentikus legyen a film jelentős részét kitevő cirkuszi világ.
"Tim Burton, a film rendezője nagyon gyorsan gondolkodik, és nagyon gyorsan magába tudja szippantani azokat az elemeket, amikre szüksége van, viszont türelmetlen
abból a szempontból, hogy gyorsan mindent elrendez a fejében, és máris várja a következőket. Egy olyan metodikát kellett vele alkalmazni, amelyben sűrítve kapja meg az információt, és egy kísérleti castingelőadást tarthattam Londonban, ahol Tim Burton került a középpontba, és köré építettük a cirkuszt" - idézte fel Kristóf Krisztián.
A rendező körül gyors egymásutánban 3 perces előadásokat tartottak, neki csupán oldalra vagy hátra kellett fordulnia a következőhöz.
"Volt előtte egy porond, volt mellette egy színpad, volt a másik oldalán egy tornapadló, és különböző levegőeszközöket, kötéltáncos-apparátokat építettünk még fel. Igazság szerint egy 'best of'-ot kapott, filmesen és snittekben kapta meg a három perceket, ahol nemcsak a technikai tudást tudta felmérni, hanem a karaktereket is."
Ez a casting olyan jól sikerült, hogy a magyar cirkuszrendezőt felkérték, állítsa össze a film cirkuszi jeleneteit.
"Rendezzem össze azt a víziót, azt az álmot, amit a vászonra kíván Tim Burton" - mondta a feladatról Kristóf Krisztián.
Beszélt arról is, hogy nyolc éve cirkuszi rendezőként járt Londonban, ahol akkor több angol cirkuszi emberrel összeismerkedett. "Amikor a Disney cirkuszi szakembereket keresett, akkor rákerültem egy elég hosszú listára. Három Skype-interjút csináltam végig a producerekkel, aztán meghívtak Londonba."
Arról, hogy végül valóban ő dolgozhat a filmben, Tim Burton személyesen döntött.
Az élet persze nem áll meg, Kristóf Krisztián itthon, a Fővárosi Nagycirkuszban is rendez, ahol szeptember 8-ig látható az általa rendezett Repülőcirkusz előadás, klasszikus tartalommal.
"A humor nagyon nagy szerepet kap a Repülőcirkuszban, természetesen a bohóc az egyik legfontosabb eleme egy jó előadásnak. Az akrobatikát az artisták fizikai képességei teszik lehetővé, illetve fontos még az ember-állat kapcsolat harmóniája, ami ezúttal picit vissza lett szorítva, hiszen csak egy kutyaprodukciót láthatunk."
A "hogyan", vagyis az elemek összefésülése azonban eléggé modern - tette hozzá a rendező.
"Elhagytuk a konferálásokat, a megállást, a nagy harsonafelkonfokat, mert az valahogy a mai felgyorsult világban lelassít.
Igyekeztem egy olyan jellegű struktúrát alkalmazni, ahol az előadás gördülékenyen halad, pörög" - húzta alá Kristóf Krisztián.
Emellett kiemelte az előadás folyamatosan változó hangulatait: "A repülős szám egy nagyon jó példa, amint a szereplő kikíséri a repülőjét, már jön is a következő produkció, össze van kapcsolva a kettő."
A rendezőnek fontos, hogy a néző mit érez az előadás végén; a cél, hogy úgy teljen el a kétszer 50 perc, hogy a néző még többet kívánjon.
A teljes beszélgetést alább megtekintheti, meghallgathatja!