A "Repülőcirkusz" klasszikus cirkuszi előadás abban az értelemben, hogy a tartalma nagyon klasszikus: a humor (bohóc formájában) nagyon nagy szerepet kap, "a legfontosabb eleme egy jó előadásnak" - fogalmazott az InfoRádió Aréna című műsorának stúdiójában Kristóf Krisztián artistaművész.
Fontos pillér még az akrobatika, illetve az ember-állat kapcsolat, de utóbbi vissza lett szorítva, hiszen egyetlen kutya-ember produkcióra korlátozódik a Fővárosi Nagycirkusz nyári előadásában.
"A metodika, hogy hogyan lettek a produkciók egymásután fésülve, az viszont elég modern.
Elhagytuk a konferálásokat, a számok közti megállást, a nagy harsonázásokat, az ma már annyira lassít, hogy a mai, felgyorsult világban unalmas lesz. Igyekeztem egy olyan struktúrát alkalmazni, amelyben az előadás pörög"
- mondta el Kristóf Krisztián, példaként említve, hogy ma már egy filmnél is sokkal jobban pörögnek a filmkockák, mint korábban, nincs "üresjárat".
Közben viszont maguknak a számoknak lehet lassabb ritmusa: a nyitó számban egy férfi távirányítós repülővel dolgozik, zenei aláfestéssel, fénytechnikával.
"Elég sok a lassú betét is, de a betétek közötti átkötések lettek összeszorítva, hogy a hangulatok folyamatosan változni tudnának anélkül, hogy nyomnánk egy stopot. A jelenetek össze vannak kötve, a néző folyamatos élményt kap."
A kétszer 50 percnek "úgy kell elszállnia, hogy a néző még akarjon többet".
A Kristóf Krisztiánnal készült teljes beszélgetést az InfoRádió Aréna című műsorában, jövő szerdán 18 órától hallgathatják meg.