A Meta közölte, hogy a vállalkozások mostantól úgynevezett "állapot-hirdetéseket" futtathatnak a WhatsApp-on, amelyek a felhasználókat az alkalmazás üzenetküldő funkcióin keresztüli interakcióra ösztönzik.
A hirdetések kizárólag a WhatsApp "Frissítések" fülén jelennek meg, így elkülönülnek a személyes beszélgetésektől - írja a CNBC alapján a Portfolio.
A Meta a WhatsApp Csatornák funkcióját is pénzesíti kereső hirdetések és előfizetések révén.
A hirdetések bevezetése fontos lépés Mark Zuckerberg terveiben, aki 2022-ben a WhatsApp-ot "a következő fejezetnek" nevezte cége történetében. A lépés egybeesik a Meta és a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság közötti nagy horderejű trösztellenes perrel, amely a WhatsApp és az Instagram felvásárlásait is érinti.
A Meta már korábban is lehetővé tette a hirdetőknek, hogy a Facebookon és az Instagramon olyan hirdetéseket futtassanak, amelyek a felhasználókat a WhatsApp-ra irányítják, ahol közvetlenül kapcsolatba léphetnek a vállalkozásokkal. Zuckerberg áprilisban elmondta, hogy a márkák és fogyasztók közötti üzenetváltás "üzletünk következő pillére kell, hogy legyen", hozzátéve, hogy a WhatsApp-nak már több mint 3 milliárd havi felhasználója van.
A Meta 2014-ben vásárolta meg a WhatsApp-ot, és az alkalmazás azóta világszerte folyamatosan növekszik, a Facebookkal, Instagrammal és a Threads-szel ellentétben
A WhatsApp társalapítói, Jan Koum és Brian Acton nyíltan elutasították a reklámipart, és a páros távozott a Facebooktól, miután állítólag összetűzésbe kerültek a vezetőkkel, akik hirdetésekkel akarták ellátni az alkalmazást.
A Meta nem hozza nyilvánosságra a WhatsApp konkrét bevételeit, de elemzők korábban 500 millió és 1 milliárd dollár közé becsülték az alkalmazás bevételét,
amelyet a vállalkozásoknak nyújtott eszközökből és szolgáltatásokból szerez.
Nikila Srinivasan, a Meta üzleti üzenetküldésért felelős vezetője szerint a vállalat "nagyon alapvető információkat" használ majd a hirdetések célzásához, beleértve a felhasználó országát, városát, eszközét, nyelvét és olyan adatokat, mint hogy kit követ vagy hogyan lép kapcsolatba a hirdetésekkel.
A vállalat reméli, hogy az új hirdetések Frissítések fülre korlátozásával a lehető legkevésbé zavarja a felhasználókat.
A felhasználók állapotfrissítései, valamint a személyes üzenetek és hívások továbbra is titkosítva maradnak.