Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
Road works on highway. Asphalt rollers and other equipment
Nyitókép: Valentyna Gupalo/Getty Images

Hamarosan újabb magyar autópálya-szakasz készül el – mutatjuk a részleteket

A gyorsforgalmi út Törökszentmiklós és Kisújszállás között épülő új nyomvonalán már a kopóréteget kivitelezik a szakemberek, de jelentős előrehaladás történt a műtárgyépítésben is.

Az újonnan épülő szakaszon és a korábbi főút négysávosításával készülő szakaszokon is előrehaladott állapotba került az M4-es gyorsforgalmi út Törökszentmiklós és Kisújszállás közötti projektje. A Duna Aszfalt Projekt Zrt. kivitelezésében összesen 34,29 kilométerrel bővül a korábban a fővárostól Törökszentmiklósig kiépített M4-es - írja a magyarepitok.hu.

A beruházás három részre bontva valósul meg: míg Törökszentmiklós és Kisújszállás elkerülő útja bővítést kap (8,1 és 8,7 kilométeren), addig a két település közötti szakasz új nyomvonalon épül meg 17,5 kilométeren.

Nicoara Miklós főépítésvezető elmondta, a törökszentmiklósi elkerülő szakaszán a forgalom átterelése az újonnan épített bal pályára megtörtént; jelenleg a jobb pálya építése zajlik, a zajvédő falak elkészültek.

A kopóréteg és a forgalomtechnika kiépítése júniusban elkészül, ezt követően a forgalom visszatérhet a jobb pályára, hogy a bal is befejezhető legyen.

Az érintett szakasz jelentős részprojektje a törökszentmiklósi csomópont, ahol az aszfalt kötőréteg már elkészült, jelenleg a rézsűk humuszolása, talajelőkészítés, valamint padka- és ároképítési munkák történnek. A főépítésvezető szerint a csomópontban a kopóréteg és végleges forgalomtechnikai munkák is elkészülnek a hónap folyamán.

A törökszentmiklósi elkerülő és a kisújszállási elkerülő között 17,5 km-en épülő új nyomvonalon és csatlakozó építményeken az aszfalt kötőréteg építési munkái befejeződtek, kivéve a meglévő közúti keresztezésben. Ezeken a helyeken a munkálatok a tavaszi átterelések után folytatódnak.

A 4204-es közút is új nyomvonalra kerül. A vezető itt három csomópont munkálatairól is beszámolt:

  • a surjányi egyszerű pihenőben a szegély építési és térkövezési munkák 90 százalékban elkészültek,
  • május végén kezdődött az aszfalt kopóréteg építése,
  • majd a befejező munkarészek következnek.

Az örményesi csomópontban a két körforgalom között az aszfalt kopóréteg már kész, a forgalomtechnika készül; a meglévő útcsatlakozásnál a CKT útalap készül.

Az épülő M4-est keresztező Örményes-Fegyvernek közút forgalmát várhatóan június végén terelik át a csomóponthoz megépült új nyomvonalára.

A kisújszállási elkerülőről átadott információk szerint ott a jobb pályán az aszfalt kopóréteg és forgalomtechnika elkészült. Ezen a szakaszon az ideiglenes forgalomba helyezési eljárás megkezdődött, az átterelés várhatóan június hónapban történik meg az újonnan megépült jobb pályára.

A csapadékvízelvezetés is előrehaladott állapotban van: a főpálya és keresztező utak átereszei, a hossz-szivárgók és a keresztcsatornák elkészültek. A közműépítés hasonló eredményeket mutat: a gázkiváltási munkák elkészültek, az ivóvíz-szennyvíz, és a villamos energia alépítményi munkái szintén elkészültek, akárcsak törökszentmiklósi csomópont közvilágítása. A kisújszállási komplex pihenőben a bal oldalon a térvilágítás szintén elkészült.

Jelentős mérföldkőnek számít az is, hogy az örményesi csomópont és a kisújszállási csomópont hídját is befejezték, így ezeknek júniusban elkezdődhet a műszaki átadása.

A beruházás egyik kiemelkedő eleme a Nagykunsági-főcsatorna felett átívelő híd, amelynek felszerkezetén már a szegélyek épülnek, május végén elérve a 85 százalékos készültségi szintet. Itt a szigetelési és befejező munkák is folyamatban vannak; míg a mederrendezési, partvédelmi munkák már elkészültek.

A Kisújszállást Kál-Kápolnával összekötő 102-es vasútvonal felett átívelő híd is elkészült, a rész műszaki átadása folyamatban van. A nyár folyamán megújul a meglévő (bal pályán fekvő) híd kopórétege és hídtartozékai is. Ugyanebben a fázisban tart a Budapest-Debrecen 100-as vasútvonal fölött épülő híd, ahol a rész műszaki átadás szintén folyamatban van, a bal pálya híd pályaszerkezete szintúgy megújul a projekt részeként. Mindkét vasúti műtárgyra történő átterelés június hónapban megtörténik az újonnan megépült kisújszállási elkerülő jobb pálya forgalomba helyezésével összehangoltan.

Címlapról ajánljuk
Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Az amerikai elnök teljes olajblokádot hirdetett Venezuela ellen, hadihajókkal zárná el az ország fő bevételi forrását. Szakértők szerint a gazdasági nyomás egyedül nem biztos, hogy elég lesz a rendszer megdöntéséhez.

Az EU nem ezt az utat tervezte Ukrajna támogatására - Merz ennek ellenére elégedett

A zárolt orosz vagyon érintetlen maradt, a tagállamok három kivétellel Ukrajna 90 milliárd eurós támogatásában állapodtak meg. Legalábbis a nyilvánosság előtt ezzel a német kancellár is elégedett volt, noha az eredményhirdetésig az ellenkezőjét remélte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

A családi pótlék történetéről szóló kétrészes cikksorozatunk első részében a családi pótlék kialakulását tekintettük át egészen a rendszerváltásig. Ennek a támogatásnak a története jól mutatja, hogyan lett egy szűk körű, szociális indíttatású juttatásból olyan univerzális ellátás, amely évtizedeken át jelentős segítséget nyújtott a magyar családoknak. A 20. század során a jogosultak köre folyamatosan bővült, egyes időszakokban a családi pótlék a háztartások bevételének meghatározó részét képezte. A nyolcvanas évek végére pedig elérte a csúcspontját: minden gyermek után, munkaviszonytól függetlenül járt, és összege viszonylag jelentősnek számított. Mindez azonban éles kontrasztban áll a jelenlegi helyzettel, amikor az összeg évtizedek óta változatlan, és reálértékben szinte eltűnt a családok költségvetéséből. Felmerül a kérdés: hogyan jutottunk el idáig, és milyen társadalmi, gazdasági tényezők vezettek ahhoz, hogy a családok egykori védőhálója mára szinte jelképes támogatássá zsugorodott?

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×