A General Motors mellett a rivális Ford is tervezi a CATL technológiájának licencelését, hogy alacsony költségű akkumulátorokat gyártson Michiganben épülő akkumulátorgyárában, az amerikai törvényhozók azonban már aggályokat fogalmaztak meg a cég tervével kapcsolatban - írja a Reuters értesülése nyomán a Portfolio.
A General Motors esetében a tervezett üzemet a japán TDK finanszírozná és üzemeltetné. A gyár az USA déli részén kapna helyet, és több mint 1000 embert foglalkoztatna.
Ugyan még folynak a tárgyalások, és sok részlet tisztázásra vár, de egy esetleges megállapodás segíthetne a GM-nek a megfizethetőbb akkumulátorok gyártásában, és az új amerikai vámokat is kikerülhetné az Egyesült Államokban történő összeszereléssel.
"EV-stratégiánk olyan termékek tervezésére összpontosít, amelyek tovább csökkentik a költségeket, javítják a teljesítményt és lokalizálják a gyártást. Az akkumulátortechnológia ennek a stratégiának az egyik legfontosabb eszköze. Nem kommentáljuk a spekulációkat" - írja közleményében a vállalat.
Az autógyártóknak jelentős tőkeköltségekkel kell szembenézniük az új elektromos járművek és akkumulátorok gyártása során, miközben igyekeznek megfelelni a szigorú kibocsátási előírásoknak - írja a lap. Hozzáteszik, ipari tisztviselők szerint abban az esetben, ha a Ford megkapja az engedélyt a CATL-üzletre, a költségek visszaszorítása érdekében más gyártók is követhetik a példáját.