eur:
400.93
usd:
371.19
bux:
89571.15
2025. április 2. szerda Áron
Nyitókép: Dimitri Otis/Getty Images

Másfél millió per indulhat az újabb dízelbotrányban

Továbbgyűrűzik a károsanyag-kibocsátási tesztek ügye.

A felperesek ügyvédei kedden a londoni Legfelsőbb Bíróságon jelentették be, hogy nagy autógyártók 1,5 millió perrel néznek szembe Nagy-Britanniában a károsanyag-kibocsátási teszteken elkövetett állítólagos csalások miatt, ami legalább 6 milliárd fontba kerülhet a gyártóknak - írta a Portfolio. A dízelüzemű járművek tulajdonosai által benyújtott keresetek rávilágítanak a 2015-ben kirobbant botránynak az autógyártókra gyakorolt folyamatos következményeire, akkor a Volkswagen beismerte, hogy a dízelüzemű járművek kibocsátási szintjének tesztelés közbeni megváltoztatásához hatástalanító eszközöket használt.

Az érintett Mercedes-Benz és Ford is úgy nyilatkozott, hogy az állítások megalapozatlanok, ezekkel szemben jogi eszközökkel megvédik magukat.

A Volkswagen dízelbotránya több mint 32 milliárd euróba került a német autógyártónak, a német konszern beleegyezett, hogy 2022-ben 193 millió fontot fizet mintegy 91 ezer brit sofőr követeléseinek rendezésére, anélkül, hogy a felelősségét elismerte volna.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk

Két újabb magyarországi telepen mutatták ki a pusztító vírust

A Darnózseli és Dunakiliti településeken található állományokban április 1-jén azonosították a klasszikus tüneteket, a fertőzöttséget 2-án reggel a laboratóriumi vizsgálatok is megerősítették. A helyi hatósági szakemberek megkezdték a szükséges járványvédelmi intézkedéseket.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.02. szerda, 18:00
Vágujhelyi Ferenc
a Nemzeti Adó- és Vámhivatal elnöke
Csengett a kassza a fizetős útszakaszokon

Csengett a kassza a fizetős útszakaszokon

Tavaly több mint 656 milliárd forint folyt be a magyar költségvetésbe a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeg feletti járművek úthasználata után. Bartal Tamás, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. elnök-vezérigazgatója szerint ennek az összegnek a nagyobb részét a külföldi járművek üzemeltetői fizették be: havonta átlagosan 4 milliárd forinttal többet fizettek meg a magyar elektronikus útdíjbevételekből, mint a hazai felségjelzésű járművekkel közlekedők.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×