Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.9
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
Seattle, 2016. április 4.Az Alaska Airlines amerikai légitársaság által 2016. április 4-én közreadott képen a vállalat egyik Boeing 737-800-as utasszállító repülőgépe száll fel a Seattle-Tacoma nemzetközi repülőtér kifutójáról a Washington állambeli Seattle-ben január 26-án. Az Alaska Airlines 2016. április 4-én bejelentette, hogy felvásárolja a főként belföldi, illetve mexikói járatokat üzemeltető Virgin America fapados légitársaságot. (MTI/EPA/Alaska Airlines/Ingrid Barrentine)
Nyitókép: INGRID BARRENTINE

Lehet izgulni: újra repülhetnek a hibás Boeingek

Négy csavar kihagyása okozhatta az Alaska Airlines repülőgépén azt a baleset, amikor a levegőben kiszakadt a használaton kívüli vészkijárat ajtaja. Az amerikai légügyi hatóság engedélyezi a problémás típus visszatérését az utasforgalomba.

A Boeing rentoni gyárában maradhatott el a négy biztosítócsavar elhelyezése, amely miatt az Alaska Airlines 737 MAX 9-ese repülés közben elhagyta az egyik nem használt vészkijáratát lezáró elemet – írja az airportal.hu.

A jelenlegi értesülések szerint az Alaska Airlines balesetében érintett 737 MAX 9-esről a Boeing rentoni gyárában eltávolították, majd később visszahelyezték a nem használt vészkijáratot lezáró "door plug" elemet. A négy biztosítócsavar visszahelyezése azonban elmaradt, a gép ennek ellenére átcsúszott az átadást megelőző ellenőrzéseken.

A viszonylag kis méretű csavarok tartják helyén door plugot, hogy ne tudjon elmozdulni a vészkijárati nyílás ajtókeretén lévő, a nyomáskülönbség okozta terhelést viselő 12 masszív rögzítőcsonkról. Az elem eltávolítását, majd visszaszerelését a rentoni gyárban megfelelően dokumentálni kellett volna, illetve a Boeing minőségellenőrének igazolnia kellett volna, hogy a visszahelyezés megfelelően megtörtént, ám ez a folyamatok hiányosságai miatt elmaradt.

Az értesülést a gyártó és a hatóságok sem kommentálták egyelőre, ám a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Bizottság (NTSB) korábban felvetette a rögzítőcsavarok hiányának lehetőségét. A testület eközben egy szakértőkből álló csapatot küldött a rentoni üzembe a dokumentációk átvizsgálására.

Az USA Szövetségi Légügyi Hivatala (FAA) szerdán jóváhagyta azt az átfogó ellenőrzési és karbantartási folyamatot, amelyet a földre parancsolt 171 darab Boeing 737 MAX 9 mindegyikén el kell végezni, majd az érintett repülőgépek újra üzembe állhatnak. Az Alaska Airlines ezzel kapcsolatban azt közölte, hogy az első példányok ellenőrzésével péntekre készül el.

Az FAA mindaddig nem engedélyezi a MAX típuscsalád gyártási rátájának növelését, amíg a gyártási és minőségi problémák fennállnak.

Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×