eur:
405.76
usd:
357.05
bux:
92964.32
2025. április 27. vasárnap Zita
Az amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Ügynökség (NTSB) által közreadott képen az Alaska Airlines egyik 737 MAX 9-es típusú utasszállító repülőgépének törzséből 5 ezer méter magasságban kiszakadt, vészkijáratként szolgáló panel helyét vizsgálják az Oregon állambeli Portlandban 2024. január 7-én. Két nappal korábban a Portlandből a kaliforniai Ontario felé tartó gép felszállás közben veszítette el a kulcsfontosságú alkatrészt, emiatt kényszerleszállást hajtott végre 171 utassal és a hatfős személyzettel a fedélzetén. A Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) elrendelte 171 Boeing MAX 9-es típusú repülőgép ideiglenes repülési tilalmát, amelyekbe ugyanezt a mintegy 27 kilogamm súlyú panelt szerelték be. A balesetben senki nem sérült meg.
Nyitókép: MTI/AP/NTSB

Új gond merült fel egyes Boeingeknél

A forgalomban lévőket nem érinti, de az új gépek szállítását késlelteti az újonnan felfedezett hiba a kiszakadt ajtódugó esete óta a figyelem középpontjában lévő cégnél.

A Boeing vasárnap közölte, hogy több hibajavítást el kell végeznie mintegy ötven, még le nem szállított 737 Max repülőgépen, ami potenciálisan késleltetni fog néhány közeljövőbeli szállítást. A bejelentést azért kellett megtenniük, mert egyik beszállítójuk, a Spirit AeroSystems két rosszul fúrt lyukat fedezett fel néhány törzsön – írja a 444.hu a Reuters-re hivatkozva.

Az amerikai vállalat, amely nemrégiben azzal került a figyelem középpontjába, hogy január 5-én kiszakadt egy ajtódugó – a törzs egy ajtót helyettesítő része – egy 737 Max 9-es gépen, azt is közölte, hogy a forgalomban lévő gépeik biztonságát ez nem befolyásolja, azok a 737-esek tovább repülhetnek.

„Múlt csütörtökön egy beszállító értesített, hogy a 737-esek néhány törzsében két lyukat nem pontosan a mi követelményeinknek megfelelően fúrtak ki” – fogalmazott Stan Deal, a Boeing Commercial Airplanes vezérigazgatója a személyzetnek írt levelében. (Iparági források szerint az ablakkereten fúrt lyukaknál merült fel távolsági probléma.)

Mindez a cég szerint „nem jelent azonnali repülésbiztonsági problémát”, ezzel indokolták, hogy az összes 737-es biztonságosan üzemelhet tovább. A levél szerint ugyanakkor Boeing vezetése szerint „körülbelül ötven le nem szállított repülőgépen utómunkálatokat kell majd végezni”.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.28. hétfő, 18:00
Csányi Péter
az OTP Bank vezérigazgató-helyettese, kinevezett vezérigazgató
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×