Csökkent a Ryanair diszkont légitársaság nyeresége a folyó pénzügyi év december végével zárult harmadik negyedévében az üzemanyagköltségek emelkedése miatt, és rontotta az éves nyereségére vonatkozó előrejelzési tartomány felső határát.
A cég hétfőn azt közölte, hogy a december végén zárt három hónapban az adózott eredménye 15 millió euró volt, jóval kisebb az egy évvel korábbi 221 millió eurónál. Szakértők 49 millió euróval számoltak. A bevétel 17 százalékkal, 2,7 milliárd euróra nőtt a 2022. utolsó negyedévi 2,31 millió euróról.
A társaság hétfőn csökkentette a folyó pénzügyi évre vonatkozó előrejelzési tartományának felső határát, most 1,85-1,95 milliárd eurós adózott eredményre számít a novemberben becsült 1,85-2,05 milliárd euróval szemben.
A frissen becsült adat így is jócskán felülmúlja a 2018-ban elért 1,45 milliárd euró rekordnyereséget.
A Ryanair a tavalyi utolsó három hónapban 41,4 millió utast szállított, 7 százalékkal többet az egy évvel korábbi 38,4 milliónál. A járatok üléskihasználtsága egy százalékponttal 92 százalékra csökkent az időszakban, mert az online utazási irodákkal és repülőjegy-foglaló oldalakkal vívott harca következtében a Ryanair ajánlatai kiestek az érintett platformokról december elején, emiatt az év végi ünnepi csúcsidőszakban csökkent a járatok foglaltsága, illetve az árakat is lejjebb kellett vinnie a cégnek.
December 31-én a légitársaság flottájában 574 repülőgép teljesített szolgálatot, amelyből 136 volt a nagyobb kapacitású és kedvezőbb üzemanyag-fogyasztású Boeing 737-8-200 (MAX), de a nyári utazási csúcsidőszak kezdetére már 174 ilyen új generációs gép lesz flottájában, sőt
átvennének ilyen repülőket a United Airlines megrendeléséből, ha az amerikai légicég az Alaska Airlines balesete után tényleg lemond erről a változatról
– írja az airportal.hu.
Megúszták a magyar bírságot
A Kúria jogerős ítélete szerint a Ryanairnek nem kell befizetnie azt a 300 millió forintos bírságot, amelyet Budapest Főváros Kormányhivatala szabott ki rá mint fogyasztóvédelmi hatóság, a légitársasági extraprofitadó áthárítása miatt. A bíróság szerint mivel a Ryanair az általános szerződési feltételei szerint járt el, amikor a rá kiszabott extraprofitadót az utasokra terhelte, nem tévesztette meg a vásárlóit, ahogy azt a fogyasztóvédelem állította.
A Kúria azt is közölte, hogy a légitársaság az adó alanya, hiába a földi kiszolgálóknak kell megfizetniük a terhet, hiszen valóban a hozzájárulást ténylegesen a légitársaságnak kell megfizetnie.