A Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) a biztonság fokozása érdekében szólította fel az érintett légitársaságokat az ellenőrzésekre, ugyanis a Boeing 737-900ER-eken ugyanolyanok az úgynevezett „door plug” elemek, mint amelyek repülés közben kiszakadtak az Alaska Airlines 737 MAX 9-eséről – írta az airportal.hu a Reuters cikkére hivatkozva.
Egyes üzemeltetők már korábban megkezdték a 737-900ER gépeik átvizsgálását, és ennek eredményeként megállapításokat tettek az érintett rögzítőcsavarokkal kapcsolatban, ám konkrétumokat erről nem hozott nyilvánosságra az FAA.
A Cirium adatai szerint a 2007 és 2019 között gyártott 737-900ER típusból 490 példány van forgalomban, a főbb üzemeltetők között van a Delta, az Alaska, a United, a Turkish Airlines és a Korean Air. Ezek közül csak azokat a példányokat szerelték fel a nem használt vészkijárati nyílást lefedő elemmel, amelyeken 189-nél kevesebb férőhely van.
Az előzetes vizsgálatok eredménye után múlt héten
lezárult az első 40 darab Boeing 737 MAX 9-es teljes átvizsgálása.
Az eredmények kiértékelését követően hoz döntést az FAA arról, hogy milyen feltételek teljesülését követően térhetnek vissza a levegőbe az érintett járművek.
Az Alaska Airlines AS 1282-es számú járatát teljesítő, 2023 októberében átadott, N704AL lajstromjelű Boeing 737 MAX 9-esének szárny mögötti, inaktív vészkijáratát takaró elem a portlandi felszállás után 6-7 perccel, mintegy 5000 méteres magasságban kiszakadt a helyéről január 5-én. A repülőgép visszafordult és biztonságosan leszállt, a balesetben nem sérült meg senki súlyosan.