eur:
394.98
usd:
369.34
bux:
71868.1
2024. június 28. péntek Irén, Levente
Nyitókép: Facebook/The Boeing Company

Sorozatos bajok történtek orosz utasszállítókkal - gond van az alkatrészellátással

A nyugati gépeket korábban lízingbe adó cégektől rengeteg utasszállító rekedt Oroszországban, ezeket ott a belföldi légi forgalomban kezdték használni. Alkatrészt azonban a nyugati gépekhez nem vásárolhatnak a szankciók miatt.

A Euronews azt írja, hogy a legnagyobb orosz légitársaság, az Aeroflot egy nap alatt három olyan meghibásodást könyvelt el, melyek miatt az utasok nem tudtak repülni. Egyik alkalommal egy futómű sérült, így a thaiföldi Phuketől nem szállhatott fel Moszkvába az adott járat. Aznap az orosz fővárosban rekedt több száz utas, ugyanis

motortűz miatt sürgősen visszarendelték az egyik, Antalyába tartó járatot,

majd a második 8 órát a földön vesztegelt súlyos fékhiba miatt, és csak ezután indult Törökországba.

A portál a Novaja Gazeta független orosz újságra hivatkozva azt írta, hogy az orosz légitársaságok gépei idén kétszer gyakrabban kezdtek meghibásodni repülés közben, mint 2022-ben. Január és augusztus között 120 ilyen esetet regisztráltak, szemben az előző öt év 55-ös átlagával. Leggyakrabban a repülőgépek hajtóműveivel akadnak problémák (30 százalék), a futóművek meghibásodása pedig az esetek negyedét teszi ki. Bajok vannak a fékekkel és a klímarendszerrel is.

Kannibalizált gépek

A különféle orosz légitársaságok használatában lévő 817 nyugati típusú repülőgépből április áprilisa óta 72 már átesett legalább egy meghibásodáson. Ezeket nemzetközi tanúsítvány nélküli szervizek javították ki, ismeretlen eredetű alkatrészek felhasználásával.

2023 januárjáig a teljes flotta 25–30 százalékát bontották le alkatrészekért. Tavaly április óta a légifuvarozók megkövetelik a személyzettől, hogy ne írják be a rendellenességeket a repülési naplóba (TLB), aminek következtében a repülőgépek gyakran valamilyen hibával repülnek – olvasható az összeállításban.

Korábban a Reuters próbálta felderíteni, hogy a szankciók bevezetését követően az orosz légitársaságok honnan szereznek alkatrészeket az ott ragadt nyugati Airbus és Boeing utasszállítókhoz, és kiderült: erre pár hónap alatt létrejöttek a kerülőutak. Ez már csak azért is létkérdés volt, mert Oroszország légi közlekedésében kulcsszerepet játszik a több mint ötszáz nyugati utasszállító gép. Ezek mellett ugyanis mindössze csak 150 orosz gyártású repülő áll szolgálatban.

A Euronews megjegyzi, az orosz fejlesztésű utasszállítók sorozatgyártása 2027 előtt elképzelhetetlen.

(A nyitókép illusztráció.)

Címlapról ajánljuk
Szalai Máté a gázai helyzetről: sem nem háború, sem nem béke

Szalai Máté a gázai helyzetről: sem nem háború, sem nem béke

A palesztin–izraeli konfliktus aktualitásairól, a Hezbollah és Libanon szerepéről, az amerikai elnökjelöltek Izraelhez fűződő kapcsolatáról és Ciprus kapcsán az Európai Unió lehetséges szerepéről is beszélt Szalai Máté Közel-Kelet-szakértő, az olaszországi Ca’Foscari Egyetem kutatója az InfoRádió Aréna című műsorában.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.06.28. péntek, 18:00
Magyarics Tamás
külpolitikai szakértő, az Eötvös Loránd Tudományegyetem emeritus professzora
Zajlik a forradalom a munkahelyeken, egyre nagyobb szerepet kapnak a nők Magyarországon

Zajlik a forradalom a munkahelyeken, egyre nagyobb szerepet kapnak a nők Magyarországon

A nők nem jobb vezetők, mint a férfiak, ahogy a férfiak sem jobbak, mint a nők, együtt tudnak jót elérni, mert más világlátásuk van – hangzott el az Egyenlítő Alapítvány mai eseményén, ahol a "Sokszínűség és Befogadás: Gyakorlati útmutató és Esettanulmányok" kutatást mutatták be. Az eseményen elhangzott, hogy egyre több az olyan cég Magyarországon, ahol a rugalmas munkavégzés, a családbarát juttatások és a nők vezetői pozíciókba segítése alapjaiban épül be a szervezeti felfogásba és működésbe.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. június 28. 10:58
×
×
×
×